Forbes Israel Logo

בורסות אירופה; מילאנו עלתה ב-2.3%, פאריס התחזקה ב-1.4%

בורסות אירופה ננעלו הערב בעליות לאחר נאומו של נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי, בפני הקונגרס האמריקאי, ובעקבות אישור תכנית צנע נוספת ביוון. השווקים לוטשים עיניים לעבר פגישת שרי האוצר של מדינות ה-G20 במוסקבה בסוף השבוע. בשוקי החוב, תשואת אגרות החוב הגרמניות עלתה לשיא של חמישה שבועות.

בורסת לונדון התחזקה ב-0.9%, בורסת פרנקפורט הוסיפה 1% לערכה, בורסת מילאנו עלתה ב-2.3%, בורסת אתונה התחזקה ב-1.7% ובורסת פאריס הוסיפה 1.4%.

מוחמד שוקייר, מנהל השקעות ראשי בקרן קליינוורט-בנסון, אומר כי בעוד שדבריו של ברננקי יעזרו לשווקים לעת עתה, יישארו המשקיעים עם האצבע על הדופק לגבי הנסיגה הבלתי נמנעת מהמדיניות המוניטרית המקלה.

"ההרחבה הכמותית כאן כדי להישאר עוד קצת, אבל זה חייב להיפסק יום אחד. התנודתיות בשבועות האחרונים היוותה הצצה לגבי מה יכול לקרות", אמר Choukeir.

צילום: רויטרס

המסחר בבורסות באסיה ננעל היום במגמה מעורבת על רקע דבריו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, כי היקף תוכנית רכישת האג"ח יכול להצטמצם בעתיד ובצל הודעת קרן המטבע הבינ"ל כי גוברים הסיכונים לצמיחה איטית יותר בסין.

הבורסה בשנחאי נחלשה ב-1%, הבורסה בטוקיו עלתה ב-1.3%, הבורסה בהונג קונג עולה ב-0.1%, ואילו בורסת סיאול ירדה ב-0.4%.

הבנק המרכזי של ארה"ב עדיין מצפה להאט את תוכנית רכישת הנכסים האגרסיבית שלו מאוחר יותר השנה, אך קיימת אפשרות שהתוכנית תשתנה אם התחזית הכלכלית תשתנה – כך אמר אתמול יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי, בעדותו החצי שנתית בפני הקונגרס האמריקאי.

ברננקי חזר בדבריו על לוח הזמנים שנקבע בחודש שעבר על ידי הבנק המרכזי, לפיו תוכנית ההרחבה הכמותית תופסק עד אמצע 2014, אז שיעור האבטלה אמור להיות בסביבות 7%, אך יצא מגדרו כדי להדגיש שדבר לא חקוק בסלע. "תוכנית רכישת הנכסים תלויה בהתפתחויות הכלכליות, אך היא בשום אופן לא קבועה מראש", אמר לוועדת השירותים הכלכליים בבית הנבחרים האמריקאי.

על רקע דברי ברננקי ולאחר פרסום ספר הבז' שהצביע על כך הכלכלה האמריקאית ממשיכה לצמוח בקצב צנוע עד בינוני, הבורסות בוול סטריט ננעלו בעליות שערים. מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.1%, הנאסד"ק הוסיף 0.3% לערכו ומדד ה-S&P 500 הוסיף 0.3% גם הוא. בגיזרת המניות העולות ניתן לציין את יאהו שקפצה ב-10.3%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.