חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת: פריז נחלשה ב-0.4%

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת על רקע היציבות בוול סטריט לנוכח דוחות חיוביים של הסקטורהבנאי בארה"ב ודוחות מאקרו המעידים על עלייה באינפלציה. 

בורסת פריז נחלשה ב-0.6%, פרנקפורט הוסיפה 0.7% לערכה ואילו בורסת לונדון ננעלה ביציבות.  

 גם באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה מעורבת על רקע העליות אתמול בוול סטריט. למרות הירידות היום סיכמה הבורסה בסין את השבוע הטוב ביותר שלה מזה 5 חודשים.  

בורסת שנחאי נסוגה ב-1.6%, בורסת טוקיו הוסיפה 0.2% לערכה, בורסת סיאול נסוגה ב-0.4% ובורסת הונג קונג רשמה ירידה של 0.9%.  אך למרות זאת סיכמה שבוע חיובי שלישי ברציפות.

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות: מדד הדאו ג'ונס זינק ב-1.1% והגיע לשיא היסטורי של כל הזמנים, ה-S&P 500 רשם גם הוא עלייה של 1.3% וננעל ברמות שיא והנאסד"ק טיפס ב-1.6%.

בורסת שנחאי עומדת בפני שבוע חשוב כשבייג'ינג תפרסם ביום שני את נתוני הצמיחה לרבעון השני של 2013, יחד עם נתוני התפוקה תעשייתית והמכירות הקמעונאיות.

שר האוצר הסיני אותת הלילה כי בייג'ינג עשויה להיות מוכנה לסבול צמיחה כלכלית של מתחת ל-7%, התגובה המפוכחת ביותר שנשמעה עד כה לגבי ההאטה הכלכלית מהמדינה מקובעי מדיניות הבכירים בה.

צילום: רויטרס

בורסות אירופה מתנהלות בשעה זו בעליות על רקע הסנטימנט החיובי אתמול בוול סטריט: בורסת לונדון רושמת עלייה של 0.4%, בורסת פרנקפורט מוסיפה 0.9% לערכה ובורסת פאריס מתחזקת ב-0.2. מדד FTSEurofirst 300 מתחזק זה היום החמישי ברציפות, ורושם עלייה של 0.2%. 

"השווקים נרגעו לאחר הודעתו של הבנק הפדרלי המרכזי לגבי חולשת האינפלציה", אומר גיא פוסטר מ-Brewin Dolphin. "נשארו מעט סיבות לבנק להדק את מדיניות ההרחבה הכמותית למרות שעל פי הפרוטוקולים של ועדת הריבית אנו מניחים בזהירות כי נראה ירידה ברכישות האג"ח בספטמבר", הוסיף.

מדד הדולר, העוקב אחר ביצועי המטבע האמריקאי מול סל מטבעות עיקריים אחרים, עלה מעל שפל של שבועיים וחצי, במהלכם צנח ביותר מ-2%. היתה זו הנפילה החדה ביותר מזה כארבע שנים, כזו אשר נראית בד"כ רק במהלך משברים פיננסיים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן