Forbes Israel Logo

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות: אפל קפצה ב-3.2%

המסחר בוול סטריט נננעל היום בעליות שערים למרות נתוני האבטלה שהתקבלו מוקדם יותר מכיוונה של אירופה. שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיות קצר השבוע, עקב יום העצמאות של ארצות הברית שיחול ביום חמישי הקרוב, ובשל כך לא יתקיים מסחר שם.

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.4%, מדד ה-S&P 500 התחזק ב-0.5% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.9% לערכו.

מדד פעילות מגזר הייצור בארה"ב חצה את רף ה-50 נקודות שמפריד בין צמיחה ולהתכווצות וטיפס בחודש יוני לרמה של 50.9 נקודות לעומת רמה של 49 נקודות בחודש הקודם, מסר היום מכון המחקר ISM. העלייה אף הייתה מעל לתחזיות האנליסטים שהעריכו כי המדד יעלה ל-50.5.


צילום: רויטרס

שיעור האבטלה בגוש היורו ממשיך להגיע לשיאים חדשים והוא עומד עתה על 12.1%. האבטלה בקרב הצעירים באירופה ממשיכה לטפס לשיעור חסר תקדים של 23.8%, כך עולה לפי נתוני האיחוד האירופי שפורסמו היום. בקרב אוכלוסית הצעירים המצב ממשיך להיות קשה ומספר המובטלים הצעירים עלה במאי בעוד 60 אלף איש ל-3.51 מיליון מובטלים.

יוון וספרד, שספגו את המכה הקשה ביותר כתוצאה מהמשבר באירופה הן גם שיאניות האבטלה בקרב הצעירים שכן כיום המצב הוא שלרוב הצעירים אין עבודה. ביוון שיעור אבטלת הצעירים הוא 59.2% ובספרד 56.5%, לפי נתוני יורוסטאט, לשכת הסטטיסטיקה המרכזית של האיחוד האירופי.

בקשה שהוגשה בתחילת חודש יוני למשרד הפטנטים היפני והפכה לפומבית בשבוע שעבר מצביעה על כך שענקית הטכנולוגיה הגישה בקשה לרישום הסימן המסחרי iWatch. מוקדם יותר החודש, דיווחים שונים הצביעו על כך שאפל הגישה בקשה לסימן מסחרי דומה ברוסיה, אך לא זכו לביסוס. כעת, עם הרישום של iWatch במשרד הפטנטים היפני, נראה כי הדיווחים מרוסיה היו נכונים ויפן למעשה הופכת למדינה השנייה, על פי מה שידוע, בה אפל רושמת סימן מסחרי למוצר המצופה. מנית אפל התחזקה בשעה זו ב-3.2%.

חברת נוקיה עלתה ב-3% וזו לאחר שהחברה הודיעה כי היא רוכשת את חלקה של סימנס במיזם המשותף של שתי החברות בכ-1.7 מיליארד אירו.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.