Forbes Israel Logo

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות: S&P 500 התחזק ב-0.6%

לאחר פגרת סוף השבוע, התנהל המסחר בבורסות וול סטריט בעליות למרות נתוני תעסוקה מאכזבים שהתפרסמו בסוף השבוע ולקראת פתיחת עונת הדוחות הרבעוניים בסגירת המסחר.

מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.3%, מדד הנאסד"ק עלה ב-0.6%, ומדד ה-S&P 500 הוסיף 0.6% לערכו.

לאחר שבשבוע שעבר רשמו בורסות אירופה את הירידה השבועית הגבוהה מזה 5 חודשים, ננעל הערב המסחר ביבשת הישנה בעליות: בורסת לונדון רשמה עלייה של 0.4%, בורסת פרנקפורט התחזקה ב-0.1% ובורסת פאריס הוסיפה גם היא 0.1% לערכה.

באסיה ננעלו היום השווקים במגמה מעורבת: בורסת טוקיו הוסיפה 2.8% לערכה, בורסת שנחאי נחלשה ב-0.6%, ובורסת הונג קונג נסחרה סביב רמות הפתיחה. הבנק היפני המרכזי החל היום בתהליך רכישת האג"ח המוגבר עליו הודיע בשבוע שעבר: על פי החלטת הבנק, תורחב מדיניות רכישת האג"ח של המוסד ל-7 טריליון יין (כ-750 מיליארד דולר) בחודש. ברבעון הראשון של השנה הסתכמו רכישות האג"ח החודשיות של הבנק המרכזי ב-3.4 טריוליון יין בממוצע.

צילום: רויטרס

עונת הדוחות הרבעוניים תיפתח הערב בארה"ב והכלכלנים מצפים לתוצאות מאכזבות. שלושה חודשים בתוך השנה החדשה וההערכות עומדות על כך ש-2013, בדיוק כמו קודמתה, תסתיים באכזבה מבחינה כלכלית גלובלית. ההזרמה המוניטרית ביפן גנבה אמנם את ההצגה בשבוע שעבר אולם הסתירה מגוון נתוני מאקרו מאכזבים מארצות הברית ומאירופה. הדיווחים אודות מספר העובדים האמריקנים שהועסקו בחודש מרץ נמוכים היו כאמור יותר מהתחזיות הקודרות ביותר.

"לצערנו, יותר ויותר מהנתונים האחרונים מצביעים על כך שאמריקה נכנסת להאטה נוספת וכי השיעור המרשים של צמיחה ברבעון הראשון לא ימשיך ברבעון השני", אמר מוחמד אל אריאן, מנהל השקעות ראשי ב-PIMCO".

מניית פייסבוק ממשיכה לעורר עניין לאחר שהחברה השיקה ביום חמישי ממשק ההפעלה למכשירים מבוססי אנדרואיד בשם home, אשר מתמקד ביישומים של פייסבוק. היום ירדה המניה ב-2% במסחר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.