חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

בורסות וול סטריט צנחו למספר דקות בשל דיווח שקרי על פצצה בבית הלבן – וחזרו וננעלו בעליות

דיווח שקרי על כך שנשיא ארה"ב ברק אובמה נפגע מפצצה בבית הלבן הצניחה את המדדים בוול סטריט בחדות במהלך יום המסחר, אך הם שבו לעלות לאחר זמן קצר וננעלו בסופו של דבר בעליות. הפאניקה החלה כאשר האקרים פרצו לחשבון הטוויטר של סוכנות הידיעות AP וצייצו: "דיווח ראשוני: שני פיצוצים בבית הלבן, ברק אובמה נפצע". הדבר הביא לצניחה חדה במדדים, שמחקו את על העליות, אך מיד לאחר שהתברר כי מדובר בדיווח שקרי, הבורסה חזרה לעליות. ברקע – ההמתנה לדוחות אפל לסיכום הרבעון הראשון.

נתונים: גוגל פייננס

מדד הדאו ג'ונס הוסיף היום 1% לערכו, מדד הנאסד"ק התחזק ב-1.1% ומדד ה-S&P 500 רשם עליה זה היום השלישי ברציפות, כשהתחזק ב-1%.

באירופה ננעל הערב המסחר בעליות חדות על רקע הציפיה כי הבנק האירופי המרכזי יוריד את הריבית בשל המשבר הכלכלי שאינו נגמר: בורסת לונדון התחזקה ב-2%, בורסת פאריס רשמה עלייה של 3.6% ובורסת פרנקפורט הוסיפה 2.4% לערכה. באסיה ננעל היום המסחר במגמה שלילית: בורסת שנחאי נחלשה ב-2.6%, בורסת טוקיו איבדה 0.3% ובורסת הונג קונג רשמה ירידה של 1.1%.

צילום: רויטרס

למרות שמניית החברה צנחה בלמעלה מ-40% מאז השיא שרשמה בספטמבר האחרון, צפויה אפל על פי התחזיות להציג בתום המסחר הערב נתוני שיא בשורת ההכנסות לרבעון הראשון של השנה. על פי התחזיות, הכנסות החברה בחודשים ינואר-מרץ 2013 צפויות לגדול בכ-18%, אולם למרות שמדובר בגידול במכירות, זוהי עדיין אחת התוצאות החלשות ביותר שעשויה החברה להציג בשנים האחרונות. כמו כן צופים האנליסטים כי הרווח הנקי של אפל יעלה בכ-2% בלבד, בשל התגברות התחרות בשוק המובייל.

על פי התחזיות, מכירות האייפון צפויות לצנוח ב-25% לעומת הרבעון האחרון של 2012. בנוסף, העדר השקה של מכשיר אייפון חדש ברבעון השני של 2013 צפוי להשפיע לרעה גם על הכנסות החברה בדוחות שיפורסמו בחודש יוני. מניית החברה עלתה טרם פרסום הדוחות ב-1.8% עד רמה של 408 דולר.

הערב פורסמו נתוני מכירות הדירות החדשות בארה"ב בחודש מרץ, לאחר שאתמול דווח על ירידה בנתוני מכירות מיד שניה. הנתונים הצביעו על עלייה של כ-1.5% לכ-417 אלף דירות חדשות שנמכרו. צפי האנליסטים עמד על עלייה של 1.2% לכ-416 אלף מכירות. היה זה הרבעון הטוב ביותר בתחום מאז 2008.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן