Forbes Israel Logo

בזכות עליה בהכנסות ממסים: הגרעון באוגוסט צומצם ל-2.5 מיליארד

הגירעון שנמדד באוגוסט בפעילות התקציבית של הממשלה הסתכם בכ-2.5 מיליארד שקל, לעומת 4.5 מיליארד באוגוסט אשתקד. מינואר ועד אוגוסט הסתכם הגירעון הממשלתי ב-12.9 מיליארד שקל, לעומת 17.6 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מאומדן ראשוני של הגירעון ומימונו ושל ביצוע התקציב בחודשים ינואר-אוגוסט 2013.

"המשמעת התקציבית מתחילה לתת אותותיה. נמשיך לנהוג באחריות", נמסר מלשכת שר האוצר בתגובה לנתוני הירידה במדידת הגרעון. שר האוצר, יאיר לפיד, אמר כי הוא מברך על המגמה המסתמנת של צמצום הגרעון והטיפול בירושה הקשה שקיבל, לדבריו, והוסיף כי יש להמשיך במדיניות של משמעת תקציבית על מנת שלא לחזור למצב הגרעוני הקשה שבו מצא את תקציב המדינה עם כניסתו לתפקיד. השר המשיך כי הוא וצמרת משרדו עוקבים בקפדנות וברציפות אחר הנתונים וכי בחודשים הקרובים תתקיים הערכת מצב לגבי נתוני התקציב.


שר האוצר, יאיר לפיד | צילום: רויטרס

הוצאות משרדי הממשלה הסתכמו בחודש אוגוסט ב-23.3 מיליארד שקל, מזה הוצאות המשרדים בסך 20.4 מיליארד שקל ותשלומי ריבית על סך 2.9 מיליארד שקל. מתחילת השנה הסתכמו הוצאות משרדי הממשלה בכ-155.9 מיליארד שקל – עלייה של 4.8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, לעומת עלייה שנתית מתוכננת של 8.8%. הוצאות המשרדים האזרחיים עלו לעומת אשתקד ב-5.9% והוצאות מערכת הביטחון ב-1.6%.

סך גביית המסים בחודש אוגוסט הסתכמה ב-18.6 מיליארד שקל לעומת 17 מיליארד שקל באוגוסט אשתקד. מינואר ועד אוגוסט הסתכמה גביית המסים בכ-158.9 מיליארד שקל, לעומת 146.6 בתקופה המקבילה אשתקד. המלווה מהמוסד לביטוח לאומי הסתכם בחודש אוגוסט בחצי מיליארד שקל. תקבולי המענק הביטחוני הסתכמו בחודש אוגוסט ב-0.8 מיליארד שקל. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן