Forbes Israel Logo

ביונסה כובשת את הפסגה: רשימת 100 הסלבריטאים השנתית של פורבס

אז מי מנהל את העולם? בתחום הבידור זוהי ללא ספק המלכה ביונסה, הזמרת שטיפסה למקום הראשון ברשימת 100 הסלבריטאים של פורבס לאחר שנה מדהימה בה יצאה לסיבוב הופעות עולמי מאסיבי. ביונסה הופיעה 95 פעמים השנה, כאשר עבור כל תחנת עצירה בסיבוב ההופעת היא שילשלה לכיסה כ-2.4 מיליון דולר בממוצע. בנוסף הוציאה ביונסה אלבום חדש השנה אשר אחד מהסינגלים בו כבר קיבל את תואר הפלטינה ומכר יותר ממיליון עותקים. 

ביונסה לא עצרה במוזיקה השנה – היא בנתה אימפריה עסקית קטנה, כאשר היא מרוויחה מיליונים מייצוג חברות כמו H&M ופפסי, יצירת קו בשמים בהשראתה והקמת חברת אופנה משלה. כל אלו יחד, לפי הערכתנו, הכניסו עבור ביונסה 115 מיליון דולר רק בשנה האחרונה.

גם בעלה של הכוכבת, זמר ההיפ-הופ ג'יי זי מדורג באחד מהמקומות הגבוהים ברשימת 100 הסלבריטאים השנה. ג'יי זי נמצא במקום ה-6 עם רווחים בשווי 60 מיליון דולר המגיעים ממגוון מקורות, ביניהם אלבומו האחרון, עשרות הופעות חיות ומיזמים עסקיים כמו מועדוני לילה וייצור קוניאק.

ביונסה במקום הראשון עם 115 מיליון דולר בשנה אחת | צילום: רויטרס

רשימת 100 הסלבריטאים של פורבס מדרגת את כוכבי העל בקטגוריות הסרטים, מוזיקה, טלוויזיה, ספורט, ספרים ודוגמנות והיא מבוססת על כסף ותהילה. התהילה נמדדת במגוון דרכים כמו מספר הפעמים בהם כל סלבריטאי הוזכר בעיתונים, בטלוויזיה וברדיו. גורם נוסף בדירוג הם 11 הפלטפורמות של המדיה החברתית, ביניהן טוויטר, פייסבוק ויוטיוב. השנה נוסף גם פקטור המצביע על השפעת הכוכב על תעשיית הבידור וצריכת התרבות של כולנו. כל הנתונים הללו מיושמים בתוך אלגוריתם אשר מרכיב את הרשימה הסופית של 100 הסלבריטאים של השנה. כך למשל, למרות שג'סטין ביבר היה בעל הדירוג הגבוה ביותר מבחינת כוחו ברשתות החברתיות, בעקבות השפעתו הנמוכה השנה בכל שאר המדיומים כוכב העל של בנות העשרה מדורג במקום ה-33 בלבד ברשימה השנה, לעומת המקום ה-9 בשנה שעבר – נפילה לא קלה כלל.

במקום השני דורג שחקן הכדורסל, לברון ג'יימס, כאשר רווחי השנה שלו מוערכים בסכום של 72 מיליון דולר. רק לאחרונה הודיע ג'יימס כי הוא מעוניין להפסיק את החוזה שלו עם קבוצת הכדורסל – מיאמי היט ולהפוך לסוכן חופשי. משמעות המהלך יכולה להתבטא במשכורת עוד יותר גבוה מהנוכחית. 

את המקום השלישי תפס ד"ר דרה שהרוויח ב-12 החודשים האחרונים את הסכום הכי גבוה בהיסטוריית רשימת 100 הסליבריטאים – 620 מיליון דולר. זאת הודות לרכישה המפורסמת של אוזניות הביט שלו על ידי חברת אפל תמורת סכום של 3 מיליארד דולר.

מסתפקים במקומות השני והשלישי. ג'יימס וד"ר דרה | צילום: רויטרס

הסלבריטאית מספר אחת ברשימה של השנה שעברה, אופרה ווינפרי, נפלה למקום הרביעי עם רווח מעורך של 82 מיליון דולר. רשת הכבלים של מנחת תוכניות האירוח סופסוף התחילה להראות סימנים חיוביים השנה ובנוסף כיכבה ווינפרי בסרטו עתור השבחים של לי דניאל, המשרת. אך למרות אלו, שלושת מתחריה מראש הרשימה גברו עליה בשנה האחרונה. 

את החמישייה הראשונה סוגרת מנחת תוכניות אירוח נוספת, אלן דג'נרס, אשר צברה השנה 70 מיליון דולר לחשבונה. רק לפני מספר חודשים 'שברה' דג'נרס את האינטרנט בעקבות הפרסום של מה שהפך להיות ה'סלפי' המפורסם ביותר של כל הזמנים. מלבד הצלחת הרייטינג של תוכנית האירוח שלה, החלה דג'נרס להצליח גם בתחום ההפקה כאשר בשנה הבאה צפויה לעלות תוכנית חדשה לרשת HGTV בהפקתה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.