Forbes Israel Logo

ביזנס אקשן: הציטוטים העסקיים הגדולים של הסרטים

תפוס אותי אם תוכל (2002)

סיפורו האמיתי של אמן ההונאות הידוע לשמצה פרנק אבגנייל ג'וניור (ליאונרדו דיקפריו), שהשיג מזומנים לאחר שהתחזה לטייס בחברת תעופה, לרופא ולעורך דין.

ציטוט: "שני עכברים קטנים נפלו לתוך דלי שמנת. העכבר הראשון נכנע במהירות וטבע, אבל העכבר השני, הוא נאבק קשה כל כך עד שלבסוף חבץ את השמנת לחמאה, ויצא החוצה. אמן". – פרנק אבנגייל ג'וניור מתבקש לברך על המזון.

 

חדר לחץ (2000)

סת' דיוויס (ג'ובאני ריביסי), שמסונוור מההבטחה ל"מיליון דולר בשלוש שנים", מתחיל לעבוד בחברת הברוקרים ג'יי.טי מרלין, אך מגלה עד מהרה את טבעו האמיתי של הענף.

ציטוט: "מכירה מתבצעת בכל שיחת טלפון: או שאתה מוכר ללקוח מניה כלשהי, או שהוא מוכר לך סיבה למה הוא לא יכול לקנות. בכל מקרה, מכירה מתבצעת, השאלה היחידה היא מי יבצע את הסגירה?" – ג'ים יאנג (בן אפלק) באימון מכירות מהגיהינום.

 

מגנוליות מפלדה (1989)

הסרט עוקב אחר מסען של שש נשים מפרבר דמיוני בלואיזיאנה, והאופן שבו הן מתמודדות עם מה שהחיים מזמנים להן.

ציטוט: "חייכי. זה נותן לך ערך מוסף". – טרובי ג'ונס (דולי פרטון).

 

אמריקן גנגסטר (2007)

הסרט מבוסס על סיפור אמיתי ומגולל את עלילותיהם של פרנק לוקאס (דנזל וושינגטון) סוחר ההרואין הבולט של שנות ה־70 ושל ריצ'י רוברטס (ראסל קרואו), השוטר שרוצה לעצור אותו.

ציטוט: ״הטיפוס הכי רועש בחדר, הוא הכי חלש". – פרנק לוקאס על בן דודו יואי (צ'יווטל אג'יופור)

 

מהומה במשרד (1999)

סרט פולחן קלאסי שמדבר אל לבם של אלה שנמאס להם להיאבק מדי יום בקובייה המשרדית הקטנטנה שלהם.

ציטוט: "המניע האמיתי היחיד שלי הוא שלא יציקו לי – זה, והפחד לאבד את העבודה. אבל אתה יודע, בוב, זה מספיק בשביל לגרום למישהו להשקיע בעבודה את המינימום הדרוש כדי שלא יפטרו אותו". – פיטר גיבונס (רון ליווינגסטון), מצדיק את הביצועים חסרי הברק שלו לצמד יועצים מעצבנים.

 

תודה שעישנתם (2006)

ניק ניילור (ארון אקהרט), לוביסט מצליח של חברות הטבק הגדולות, נלחם כדי שלא יופיעו כתובות אזהרה על קופסאות סיגריות.

ציטוט: ילד מספר 3: "אמא שלי אומרת שהעישון הורג". ניילור: "אהה, האם אמא שלך רופאה?" ילד מספר 3: "לא". ניילור: "חוקרת מדעית מסוג כלשהו?" ילד מספר 3: "לא". ניילור: "אז היא לא ממש מומחה שאפשר לסמוך עליו, נכון?" – ניילור לתלמיד חטיבת ביניים במהלך נאום ביום קריירה.

 

מגלה את אמריקה (1988)

הנסיך אקים ג'ופר (אדי מרפי) מהמדינה האפריקאית הדמיונית זאמונדה, מחפש חוויות אמיתיות בחיים (ומפלט מנישואיו), ועובר לרובע קווינס.

ציטוט: "התחלתי בשטיפת רצפות בדיוק כמוכם, בחורים. אבל עכשיו… עכשיו אני שוטף חסה. בקרוב אתקדם לצ'יפס; אחר כך הגריל. ולא ירחק היום ואהיה עוזר מנהל, ואז הכסף הגדול יתחיל לזרום". – מוריס (לואי אנדרסון) לנסיך אקים ולסמי (ארסניו הול) בזמן שהם מנקים את המטבח במסעדת המזון המהיר מקדואלס.

 

לילה גדול (1996)

בניסיון אחרון להציל את המסעדה הכושלת שלהם, מתכננים שני מהגרים איטלקיים, פרימו (טוני שלהוב) וסקונדו (סטנלי טוצ'י), "לילה גדול" מתוך ציפייה שלואי פרימה, סלבריטי איטלקי, יסעד אצלם.

ציטוט: "אני איש עסקים. אני כל דבר שאני צריך להיות בכל זמן". – פסקאל (איאן הולם), בעליה של מסעדה מתחרה.

 

תלוי באוויר (2009)

רייאן בינגהם (ג'ורג' קלוני), מומחה לפיטורים בחברות, צובר מיליון מייל בתוכנית הנוסע המתמיד, עד שהוא מתקרקע במפתיע ונאלץ להתמודד עם החסרונות בחייו האישיים.

ציטוט: "אין שום דבר זול בנאמנות". – בינגהם לבת לווייתו לנסיעות, אלכס גוראן (ורה פרמיגה).

 

החבר'ה הטובים (1990)

על עלייתם ונפילתם של הנרי היל (ריי ליוטה), טומי דה ויטו (ג'ו פשי) וג'ימי "הג'נטלמן" קונוואי (רוברט דה נירו), חברים במשפחת הפשע הניו יורקית לוצ'אסי.

ציטוט: "וכשהשוטרים, כשהם גייסו צבא שלם לעצור את ג'ימי, מה הוא עשה? הוא הפך אותם לשותפים". – הנרי היל, קריינות.

 

גלנגארי גלן רוס (1992)

סרטו הקלאסי של דיוויד מאמט על סוכני נדל"ן ניו יורקיים נואשים שנלחמים על עבודתם. צוות השחקנים כולל כוכבים כמו אל פצ'ינו, ג'ק למון, קווין ספייסי וכמובן אלק בולדווין, שנושא את אחד הנאומים המצוטטים ביותר בהיסטוריה של סרטי העסקים.

ציטוט: "רק דבר אחד נחשב בעולם הזה: תגרמו להם לחתום על השורה עם הקווקווים". – בלייק (בולדווין).

 

פני צלקת (1983)

הפליט הקובני קשה היום טוני מונטנה, המגולם על ידי אל פצ'ינו, מתעשר והופך למלך הקוקאין של מיאמי.

ציטוט: "אל תזלזל בתאוות הבצע של הבחור השני". – המנטור של טוני, פרנק לופז, לטוני.

רודי (1993)

בחור נמוך קומה ושאפתן (שון אוסטין) רודף אחר החלום שלו לשחק פוטבול באוניברסיטת נוטרה דאם.

ציטוט: "אף אחד, ואני מתכוון אף אחד, לא נכנס למגרש שלנו ומאיים עלינו". – המאמן דן דוויין (צ'לסי רוס) בנאום לשחקנים לפני המשחק האחרון של העונה.

 

האזרח קיין (1941)

הסרט עוקב אחר חייו של צ'רלס פוסטר קיין (אורסון וולס), איל עיתונות בדיוני המבוסס במידת מה על דמותו של ויליאם רנדולף הרסט. הסרט עוסק במרדף חסר המנוח אחר עושר וכוח – וכמה זה שווה בסופו של דבר.

ציטוט: "זו לא חוכמה לעשות הרבה כסף, אם מה שאתה רוצה לעשות זה לעשות הרבה כסף". – ברשטיין (אוורט סלואן), מנהל העסקים של קיין.

 

משנה מקום משנה מזל (1983)

קומדיית החלפת תפקידים בסגנון בן המלך והעני, בכיכובם של דן אקרויד ואדי מרפי.

ציטוט: "אין לך חברים חדשים בזירת המסחר ואתה לא לוקח שבויים. רגע אחד אתה מרוויח חצי מיליון על פולי סויה ורגע אחרי זה, בום, הילדים שלך לא הולכים לקולג' ועיקלו לך את הבנטלי. אתה איתי?" – לואיס וינת'ורפ השלישי (דן אקרויד) לבילי ריי ולנטיין (אדי מרפי) לפני פתיחת המסחר בניו יורק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.