Forbes Israel Logo

בין דמיון למציאות: הכירו את הישראלי שהופך חלומות לצילומים מדהימים

כל צילום מתחיל בחלום או חלק מחלום שהצלם רונן גולדמן זוכר. עם עניין אמיתי בתת מודע ובחלומות, גולדמן מבלה חודשים בכל פעם על מנת להפוך תמונות ממוחו לתצלום אחד שמציג אותן. הפרויקט הנוכחי שלו, "הכרית הסוראליסטית", היה מאמץ של שבע שנים שדרש תכנון מוקפד, שיקוף מתמיד ותשומת לב מעמיקה.

גולדמן נולד בקליפורניה, גדל בירושלים ומתגורר בתל אביב שם סיים תואר בתסריטאות, אך רק לאחר סיום לימודיו באוניברסיטה, הפגיש אותו חבר ותיק לראשונה עם עולם אומנות הצילום. מהר מאוד הוא נפל בקסמו: "זו צורת אומנות מדהימה", הוא אומר. "אני אוהב את זה שאפשר לספר סיפור שלם בפריים אחד, ולגרום לצופה לתפוס את הכל, לא משנה איזו שפה הוא דובר, והכל תוך שניות".

ליצור מחדש את החלום של אתמול

לפי גולדמן, התצלומים הסוריאליסטים שלו מקבלים השראה מהעניין שלו בחלומות, בתת-מודע וכל דבר שהניסיון האנושי עדיין לא הצליח לשרטט. "אני מוצא שלאירועים שקורים בחלומות יש השפעה כל כך גדולה על חיי, כמעט כמו אירועים שקורים במציאות. אומנות מוזנת מהחיים, וחלום הוא חלק חשוב מחיי, אז אני מנסה להעביר את מה שקורה שם, דרך צילום. התמונות מתחילות כפרגמנטים של חלום, ואז אני משתמש בדמיון שלי כדי להשלים אותם לתמונה המוגמרת במוחי", מסביר גולדמן.

ליצור מחדש חלומות בצילומים הוא לא התהליך האומנותי הממוצע. עבור גולדמן העבודה מתחילה ברגע שהוא קם, כשהוא מתחיל לכתוב אלמנטים שונים מחלומותיו. השלב הבא הוא לזכור את האווירה הכללית בחלום ואת הרגשות שהוא העלה. כשהתהליך מסתיים, גולמן מספר שהוא אוסף את כל האלמנטים מהחלום על מנת ליצור את הסצנה בראשו. ועבורו, הבירור כיצד להוציא לפועל את הרעיון, הוא החלק הכיפי. "אני אוסף את האלמנטים, את האנשים הנדרשים, תר אחר אתרים ואחר הזמן הנכון במהלך היום וחוקר את האור וכיצד הוא נופל על הסביבה בזמנים שונים", הוא אומר. אז הוא מקפיץ את הצוות הקטן שלו וגורם לתמונה לרקום עור וגידים עם כל האלמנטים באותו מיקום ותחת אותו אור על מנת להשיג את התוצאה האופטימלית.

שלא כמו רוב הצלמים, עבור גולדמן, העיבוד שלאחר הצילום יכול לקחת ימים, שבועות ואפילו חודשים, מכיוון שהוא מניח את הצילומים האחד על גבי השני ומסווה את האובייקטים ככל הנדרש על מנת ליצור את האשליה שמגדירה את עבודתו. הוא עוצר עד שהוא מרוצה מהתוצאות – זאת אולי הסיבה שהוא יצר רק כ-20 צילומים במהלך שש השנים האחרונות.
  
הסוד מאחורי ההצלחה

גולדמן נלהב ועובד קשה, אבל יש מעבר לזה. "אני סובל ממה שנקרא עין עצלה מאז ילדותי, מה שאומר שאני בקושי יכול לראות בעין שמאל ואילו הראיה שלי בעין ימין, חדה במיוחד. העין נראית בסדר, כך שאף אחד לא יכול לשים לב. גיליתי במקרה שגם לכמה מהצלמים האהובים עלי יש עין עצלה, מה שגורם לי לחשוב שאולי משהו אצלנו מאפשר לנו להמיר בצורה קלה יותר תמונה תלת ממדית – ליצירה דו ממדית – שזה מה שצילום עוסק בו".

על אף שהתיאוריה של גולדמן עוד צריכה להיות מוכחת, הצלחתו בתחום האומנותי שצובר פופולריות במהירות אינה זקוקה להוכחה. כרגע, גולדמן עובד עם כמה סוכנויות פרסום חשובות על מנת ליצור תמונות שיווקיות המבוססות על סגנונו הסוריאליסטי. לאחרונה עזר להשיק תמונה חדשה לקמפיין Redland London והוא מתכנן ליצור עוד צילומים מבוססי חלומות עבור הפרויקט שלו, שמוצג כעת בפריז.

כתבה זו פורסמה במקור ובאישור על ידי NoCamels.com – Israeli Innovation News

צילומים: רונן גולדמן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.