Forbes Israel Logo

בין הודו לניו-יורק: כמה עולה טיול תרמילאים בערים המובילות באירופה?

בכל שנה עשרות אלפי צעירים ישראלים אורזים את התיק וטסים לטייל ברחבי העולם. הרוב עושים זאת כדי "לנקות את הראש" לאחר סיום השירות הצבאי אבל הישראלים ממשיכים לטייל גם בשנים הבאות: לאחר פסיכומטרי, עם סיום לימודי התואר הראשון, מעבר בין עבודות ובשלל הזדמנויות נוספות. אבל במקום לטוס לקצה השני של הכדור עד לדרום אמריקה במערב או להודו במזרח, יותר ויותר צעירים ישראלים מגלים את קסמן את הערים האירופאיות.

מסתבר כי בנוסף לחיי לילה תוססים, מגוון מוזיאונים, כיכרות ענק ושדרות חנויות מעצבים, כמה ערים מציעות אפשרויות לטיול חסכוני במיוחד. בדיוק לטובת אותם מטיילים, פורסם בשבוע האחרון "המדריך לתרמילאי באירופה" לשנת 2014. המדריך מציג 51 ערים מרכזיות ברחבי אירופה על פי התקציב הנדרש בכדי לטייל בהן – ומדרג את אלו היקרות והזולות ביותר בנמצא.

"חלקים שונים באירופה עדיין זולים באופן משמעותי ביחס למקומות שונים בעולם" אומר רוג'ר וויד, שהקים ומנהל את האתר הפופולרי "Price of Travel" אשר מסייע למטיילים להשוות מחירים במקומות שונים ברחבי העולם. "10 הערים הזולות באירופה זולות משמעותית מכל מקום ברחבי ארה"ב, והן כוללות כמה ערים פופולריות ותיירותיות במיוחד כמו בודפשט, קראקוב, איסטנבול ופראג. יש אזורים רבים באירופה בהם תרמילאים יכולים לטייל ולכלכל את עצמם בפחות מ-50 דולר ליום".

24.7 דולר ליום טיול. בוקרשט | צילום: shutterstock

כדי לחשב את עלות הטיול בכל עיר ועיר, תחקירני המדריך חישבו את עלותם של לילה בהוסטל (החדר הזול ביותר בהוסטל הזול ביותר – אשר ממוקם במרכז העיר וזכה לביקורות טובות), שתי נסיעות בתחבורה ציבורית, 3 ארוחות ביום, מחירה הממוצע של אטרקציה תרבותית אחת ביום, ו-3 כוסות משקה (בירה או יין) בפאב מקומי בשעות הערב. לפי המדריך, אלו אשר לא שותים אלכוהול יכולים להמיר את החלק הזה בתקציב בקינוחים או כוסות קפה.

"את השינויים המהותיים ביותר ראינו במדינות אשר שווי המטבע שלהן צנח. נדיר לראות שמדינה משנה את רמת המחירים באופן מוחלט תוך פרק זמן קצר" המשיך וויד. "כך, למשל, הלירה הטורקית איבדה 20% משוויה במהלך שנת 2013, כך שאיסטנבול ואתרים נוספים בטורקיה הפכו זולים משמעותית עבור תיירי החוץ".

הכי זולה: בוקרשט

על פי הדירוג, בוקרשט היא העיר הזולה ביותר למטיילים באירופה. בירת רומניה היא אמנם לא העיר הכי יפה במדינה, אבל המטיילים שיגיעו לשם ייהנו מהמחירים הזולים ביותר באירופה. בסך החישוב שהוזכר בתחילת הכתבה, מטייל יידרש להוציא בסך הכל 24.7 דולר ביום טיול. באופן לא מפתיע במיוחד, 5 הערים הזולות באירופה מגיעות כולן ממזרח היבשת.

הדירוג המלא: 5 הערים הזולות באירופה

1. בוקרשט, רומניה: 24.7 דולר ליום
2. קייב, אוקראינה: 25.6 דולר ליום
3. סופיה, בולגריה: 26.3 דולר ליום
4. בלגרד, סרביה: 28.2 דולר ליום
5. קראקוב, פולין: 28.8 דולר ליום

הכי יקרה באירופה. ציריך | צילום: shutterstock

הכי יקרה: ציריך

אם הערים הזולות ביותר הגיעו כולן ממזרח אירופה, הערים היקרות ביותר מגיעות באופן מובהק ממערב היבשת, כש-4 מתוך הערים היקרות ביותר מגיעות ממדינות מערביות במיוחד. על פי הדירוג העיר היקרה ביותר למטיילים באירופה השנה היא ציריך, אשר נחשבת ליעד תיירותי מועדף ולעיר שוקקת חיים ותוססת. אך כדי לבלות בה יום אחד בלבד, תיאלצו להיפרד מלא פחות מ-123.6 דולר – כמעט 100 דולר יותר מההוצאה היומית בבוקרשט.

הדירוג המלא: 5 הערים היקרות באירופה

1. ציריך, שוויץ: 123.6 דולר ליום
2. שטוקהולם, שוודיה: 110.8 דולר ליום
3. אוסלו, נורבגיה: 105.7 דולר ליום
4. אינטרלקן, שוויץ: 103.5 דולר ליום
5. ונציה, איטליה: 100.5 דולר ליום

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.