חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

ביקור מסתורי: מה עושה האדם העשיר בעולם בסעודיה?

מה עושה הטייקון המקסיקני קרלוס סלים, שהוא גם האדם העשיר בעולם, בסעודיה ובכווית? איל ההון מבקר בימים אלה במפרץ, כאשר דובריו סירבו לציין את הסיבה לביקור. הדבר הביא לחרושת שמועות והשערות בתקשורת הערבית.

העיתון הסעודי אל ערביה דיווח ביום ראשון כי סלים מתכנן "להזרים מיליארדי דולרים" לתעשייה הפטרוכימית הסעודית ולבנות מפעלי ייצור חדשים, אך ארתורו אליאס, דוברו וחותנו של סלים דחה את הדיווח, ואמר כי הוא שקרי. אל ערביה דיווח כי סלים טייל במפעלים פטרוכימיים בעיר התעשייה המזרחית ג'ובאיל יחד עם שגריר סעודיה במקסיקו חוסין אל אסירי. אליאס אישר כי סלים מבקר בסעודיה ובכווית.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

השגריר אסירי צוטט באל ערביה כאומר שביקורו של סלים הוא חלק מתוכנית מיוחדת שמכוונת להעצמת הקשרים המסחריים בין מקסיקו לסעודיה. על פי הדיווח, סלים יצא בראש משלחת של משקיעים ממקסיקו. לפי אל ערביה, הקבוצה נפגשה עם מוסלה אלעותייבי, מנכ"ל הנציבות המלכותית בג'ובאיל.

צילום: רויטרס

הסיפור פורסם מיד באתרים ערבים נוספים. אתר AME דיווח כי כחלק מהמסע שלו, סלים ביקר גם בכווית. על פי הדיווח, מלון היוקרה מרינה, "בירך את מגנט העסקים המקסיקני,  המשקיע והפילנטרופ במהלך הביקור האחרון שלו בכווית".

סלים דורג כאדם העשיר ביותר בעולם בדירוג המיליארדרים השנתי של פורבס, והונו מוערך ב-73 מיליארד דולר. הוא עשה את הונו בעיקר בתחום התקשורת, הקמעונות והכרייה. למרות שהאימפריה שלו נמצאת באמריקה הלטינית, בארה"ב ובאירופה, המזרח התיכון העשיר בנפט עדיין לא מהווה חלק גדול בפורטפוליו החברות שלו.

אליאס לא חשף את סיבת ביקורו של סלים בסעודיה.

יצוין כי ההנהגה הפוליטית במקסיקו מתכננת לפתוח את סקטור הנפט, הנמצא כעת בשליטת המדינה, להשקעות פרטיות, ייתכן שכבר בשנה הנוכחית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן