Forbes Israel Logo
ביטקוין. צילום: Shutterstock
ביטקוין. בבסיס טכנולוגיית הבלוקצ'יין קיימת תפיסה שיש להעניק לאנשים את היכולת לשלוט בכסף שלהם באופן מוחלט | צילום: Shutterstock

ממשיך לצלול: הביטקוין מציין את החודש הגרוע ביותר משנת 2011

מתחילת החודש איבד מטבע הקריפטו המוכר כ-40% מערכו, והוא ממשיך לאבד כ-5% מידי יום. המומחים טוענים: "האת'ריום היא הזירה החדשה בה האקשן מתרחש"

הביטקוין בצרות? חודש מאי מסתמן כחודש בעייתי במיוחד עבור מטבע הקריפטו המוכר, שאיבד מתחילת החודש כ-40% מערכו. כעת הוא נסחר סביב 34.5 מיליון דולר וערכו ממשיך לרדת בערך ב-5% מידי יום, כך לפי נתונים שפורסמו בכלי תקשורת אמריקאיים.

מטבעות הקריפטו כולם חוו השנה תנודות מטלטלות במיוחד. רק בפברואר האחרון זינק מחיר הביטקוין בצורה משמעותית ביותר, לאחר שמייסד SpaceX ומנכ"ל טסלה אילון מאסק אמר כי החברה שבבעלותו צפויה להשקיע כ-2 מיליארד דולר במטבעות דיגיטליים.

עם זאת, מחיר המטבע התרסק חזרה לאחר שבסין דווח כי הרגולטורים מתכוונים לאכוף איסור על שימוש במטבעות דיגיטליים בשטחי המדינה, הצהרה שלוותה בהצרה של מי שנתפס עד כה כתומך הביטקוין מאסק שאמר שחברת טסלה לא תאשר יותר תשלום בביטקוין עבור מוצריה.

אילון מאסק. צילום: Shutterstock
אילון מאסק. צילום: Shutterstock

זוהי לא הפעם הראשונה שהתבטאויתיו של מאסק משפיעות על ערך המטבעות הדיגיטליים. התבטאויותיו הביקורתיות כלפי מטבע הדוג'קוין, לרבות מערכונים חריפים בהם השתתף בתכנית SNL ששודרה בחודש שעבר, גרמו לתנודות קיצוניות בערך המטבע.

מומחים רבים מעריכים כי בצל התנודות החדות בערך הביטקוין בחודשים האחרונים, מטבע אחר – האת'ריום, צפוי לנצח אותו ולגנוב לו את המקום הראשון בפסגה.

את'ריום. צילום: shutterstock
את'ריום. צילום: shutterstock

טוד מורלי, המייסד השותף לחברת ההשקעות Guggenheim Partners, מסביר זאת כך: "את'ריום היא הזירה החדשה בה מתרחש האקשן, יש לו גם הרבה יותר תועלת מאשר ביטקוין. הטכנולוגיה מאחורי ביטקוין מתקדמת בקצב מהיר מאד והיא מגיעה לחלקים שונים ברחבי העולם. עם זאת, מפתחי האפליקציות של את'ריום גדלים בקצב גדול פי 20 מהם כבר במשך 6 שנים ברציפות, ולכן כל העיניים צריכות להיות נשואות לשם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.