Forbes Israel Logo

בית קטן בריביירה: פוליטיקאים בצרפת חויבו לחשוף הונם בפומבי

פוליטיקאים צרפתים מכל גווני הקשת הפוליטית החלו להצהיר בפומבי על רכושם בימים האחרונים, על רקע חשיפת פרשת העלמת-מס שהובילה לביקורת ציבורית רבה על אנשי הפרלמנט וכללה טענות על שחיתות אנשי ממשלת הנשיא פרנסואה הולנד. בשבוע שעבר הודה שר האוצר לשעבר ז'רום קוז'אק כי הסתיר מהפרלמנט ומהתקשורת חשבון בנק פרטי בשוויץ בו הסתיר לפחות 600,000 יורו מרשויות המס בצרפת.

פרנסואה פילון, ראש הממשלה לשעבר וכיום חבר מוביל במפלגת הימין (בראשה עמד ניקולה סרקוזי) התראיין אתמול (ב') לערוץ הטלוויזיה France 2 TV וחשף בשידור ישיר את הונו האישי. עם זאת, בו בזמן הביע פילון את מורת רוחו מהדרישה לה נענה. "גם אם איני אוהב את המציצנות שבכך, אפרסם את רשימת נכסי, כפי שכבר עשיתי בעבר בתחילת ובסוף כהונתי בפרלמנט".

פילון ביקר את הנשיא הולנד על תמיכתו בהצעת חוק עתידית הצפויה להתפרסם ב-24 באפריל, שתגביר את הפיקוח על ההון האישי של הפוליטיקאים ועל האינטרסיים העסקיים שלהם, ותביא ככל הנראה לעונש מאסר לפוליטיקאים שיתפסו בהצהרות הון כוזבות בפני הפרלמנט.

 וילה בריביירה הצרפתית | צילום: רויטרס

על פי החוק הנוכחי, חברי הפרלמנט בצרפת מחויבים להצהיר על הונם בפני ועדה ממשלתית פנימית (אך לא בפני הציבור) בתחילתה ובסיומה של כהונתם, כאשר העונש הקבוע בחוק על הצהרה כוזבת הוא קנס בסך 30,000 יורו.

כדי לקדם את החקיקה ולהעניק לה לגיטימציה ציבורית, חייב הולנד כבר עתה את הקבינט כולו להצהיר על נכסיו בפומבי לפני ה-15 באפריל. ההוראה נוגעת לשרי הממשלה בלבד, אולם אישים שונים ברחבי המדינה, כמו פילון למשל, החלו לחשוף את הונם בפני הציבור מבלי שהתבקשו לכך.

השרה מרי-ארלטה קרלוטי, הממונה על זכויות הנכים במדינה, הייתה הראשונה מהקבינט להצהיר על רכושה, כך דיווחה סוכנות הידיעות FRANCE 24. בבלוג הפרטי שלה מנתה קרלוטי אתמול דירה גדולה בעיר מארסיי, בית פרטי במחוז ארו הדרומי, ודירה נוספת בקורסיקה כנדל"ן שברשותה, נוסף לנכסים אחרים.

סגן נשיא מפלגת הימין (UMP) והשר לשעבר הממונה על ההשכלה הגבוהה והמחקר, סיפר כי ברשותו שני בתים בבעלות משותפת עם אשתו, וכן שתי מכוניות. ססיל דופלו, חברה במפלגת הקואליציה "הירוקים" ושרה לענייני דיור, חשפה כי בידיה בית בדרום-מערב המדינה, חסכונות בסך 106,161 יורו, שתי מכוניות קטנות ותכשיטים בשווי 2,000 יורו. פילון עצמו הצהיר בראיון שנתן כי בבעלותו בית בשווי 650,000 יורו במערב צרפת, שתי מכוניות, וחסכונות של 100,000 יורו.

לידיעה באתר דה פוסט



הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.