Forbes Israel Logo

“בכיר באוצר אמר לי: סוף סוף יש פראייר שיעביר את הגזירות”

"אפשר למצוא את הכסף מבלי להוריד עשרות אלפי משפחות מתחת לקו העוני", כך אמרה היום ראש מרצ זהבה גלאון. גלאון ומשה גפני הציגו היום תוכנית חלופית להצעת התקציב של שר האוצר יאיר לפיד שלטענתם תכניס לקופת המדינה 43 מיליארד שקל "מבלי לפגוע במעמד הביניים". 

במסיבת העיתונאים בה הוצגה התוכנית אמרה גלאון: אנחנו מציעים תוכנית ש"מוצאת את הכסף" במקומות שאינם כיסיהם של מעמד הביניים ושל משקי הבית העניים".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בהתייחסה להצעת התקציב של שר האוצר, אמרה יו"ר מרצ: "התוכנית הכלכלית של לפיד היא תוכנית איומה, שפוגעת במעמד הביניים, ממסה באכזריות את העניים ומרסקת את שאריות מדינת הרווחה. שר האוצר לפיד טוען שוב ושוב ש"אין ברירה", ומדקלם את מנטרות ההפחדה הקבועות על ספרד ויוון. לטענות האלה אין קשר למציאות. המציאות היא שלפיד בחר בצעדים הכי קלים והכי פוגעניים, שאפשר להעביר בלי להתעמת עם טייקונים ומקורבים ובלי להסתבך עם רפורמות אמיתיות."


זהבה גלאון | צילום: מרק ישראל סלם

התוכנית של גלאון וגפני כוללת: טיפול בתופעת תכנוני המס האגרסיביים, שתניב למדינה 3 מיליארד שקל; החזרת הבעלות על משאבי הטבע לידי הציבור והעלאת שיעור התמלוגים – שתכניס לקופה הציבורית 12 מיליארד שקל; צמצום ההטבות מכח חוק עידוד השקעות הון; גביית מס על "הרווחים הכלואים" ועל רווחים שנעשה בהם שימוש בניגוד לקבוע בחוק; הקמת תוכנית דיור ממשלתית ומיסוי דירות ריקות;

בנוסף מציעים השניים "תוכנית חבילה" חלופית לתוכנית "עיני-לפיד" שתחזק את מעמד העובד ותצמצם את העסקה הקבלנית; קביעת מס חברות דיפרנציאלי; העלאת מס רווחי הון; הוספת מדרגות מס הכנסה ; וקיצוץ של 3 מיליארד שקל בתקציב הבטחון.

במסיבת העיתונאים אמר גפני: "אנו מציגים את אחת האלטרנטיבות הראויות לטיפול בגירעון מבלי לפגוע בחלשים. ראוי שהציבור יידע שיש דרך אחרת ויאיר לפיד בחר במודע לפגוע במעמד הביניים ובשכבות החלשות. אנחנו דורשים מהממשלה לאמץ את התכנית הכלכלית חברתית שתמנע את המשך קריסתו של העובדים והחלשים בישראל".

גפני הוסיף כי "מעבר לעובדה שהתכנית שאנו מציגים תכניס לקופת המדינה עשרות מליארדי שקלים ולא מכיסם של אזרחי ישראל שמתקשים לסגור את החודש, מדובר בתיקון עיוותים כלכליים וחברתיים שעל הממשלה לבצע. במקום לפגוע ולחתוך, לקצץ ולגרום נזק לחלשים בחברה הישראלית, על הממשלה לחפש אלטרנטיבות והנה רק אחת מהם".

גפני כינה את לפיד "פראייר" ואמר כי כך מכנים אותו במשרד האוצר. "פקיד בכיר באוצר אמר לי באחרונה כי "מצאנו פראייר שיעביר את כל הגזירות שלנו שהוצעו בעבר וההזדמנות הזו לא תחזור על עצמה". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.