חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

במערב מאשרים: ישראל תקפה בסוריה – בפעם השנייה תוך יומיים

גורמי מודיעין מערביים מאשרים: ישראל תקפה בסוריה לפנות בוקר. התקיפה הייתה נגד משלוח טילים מאיראן לחיזבאללה. המשלוח הותקף בדמשק. בישראל מסרבים להגיב לדיווחים. 

פיצוצים חזקים נשמעו הלילה (בין שבת לראשון) ברחבי דמשק, כך דווח בטלוויזיה הממלכתית של סוריה. על פי הדיווחים בסוריה שוב מדובר בתקיפה של חיל האוויר הישראלי, המטרה הייתה מתקן מחקר צבאי.

מרכז המחקר הוא אותו אתר בג'מראיה, שלכאורה הותקף על ידי ישראל גם בינואר השנה. בסרטונים שהעלו פעילים מהאיזור נראה כדור אש גדול מיתמר מעל האיזור. הדיווחים בסוריה גורסים כי בנוסף למרכז בג'מראיה הותקף גם מצבור נשק בקרבתו. דיווחים נוספים אומרים כי גם חטיבת טילים ושני גדודים של הצבא הסורי נפגעו בתקיפה הלילה.

בישראל לא הגיבו על התקיפה, אבל הפיצוצים מגיעים יום לאחר שבכיר ישראלי אישר כי חיל האוויר תקף בסוריה משלוח טילים שיועד לחזיבאללה.

"הכל היה שקט ופתאום ראינו אור כתום בוהק בשמיים ואחריו פיצוץ מאוד חזק", אמר עד ראייה לרשת אל ערבייה. טרק חילנאווי סיפר כי ישב עם חבריו במרפסת ביתו כשהפיצוץ אירע, "חשבתי שזה הסוף שלנו, שכל דמשק בוערת".

מטוסי קרב של חיל האוויר | צילום: רויטרס

"התקיפה הישראלית החדשה היא ניסיון להעלות את המורל של קבוצות הטרור שנפגעו מהתקיפות של הצבא שלנו", נאמר בטלוויזיה הממלכתית, בהתייחס למתקפות האחרונות שהוציא לפועל נשיא סוריה, בשאר אסד נגד המורדים.

אתמול בצהריים אישר גורם ישראלי במערכת הביטחון בפני רויטרס כי ישראל תקפה בסוריה משלוח טילים שיועד לחיזבאללה בלבנון. עם זאת, ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון עמוס גלעד הכחיש כי בעל תפקיד רשמי הודה בתקיפה.

לפי דיווח באתר "ניו יורק טיימס", יעד התקיפה היה משלוח טילי קרקע-קרקע מסוג פאתח 110, שאוחסנו בקרבת שדה התעופה בדמשק. בדיווח צוטט גורם רשמי אמריקאי כאומר שמשלוח הטילים הגיע מאיראן.

על פי המקור שצוטט ב"ניו יורק טיימס", לא ברור אם הטילים יועדו להגיע לידי כוחות חיזבאללה, שכבר מחזיקים בכמות קטנה של טילי פאתח 110, או לידי משטר אסד בסוריה, שמצבורי טילי הקרקע-קרקע שלו הולכים ומידלדלים. עם זאת, הגורם ציין כי המחסן שהופצץ היה בשליטת כוחות חיזבאללה.

אש בדמשק הלילה | צילום מסך: מתוך שידורי הטלויזיה הסורית

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן