Forbes Israel Logo

במשק תוהים: האם פרידתו של לוין מעידה על דוחות כספיים שליליים?

עזיבתו של לוין לא הגיע לגמרי בהפתעה. בשבוע האחרון פורסם בערוץ 2 כי קיים נתק בין המנכ"ל ובין יושב ראש הדירקטוריון פיליפ פרוסט, ועל אף הכחשותיו של לוין, נראה היה כי זהו צעד בלתי נמנע.

אלדד תמיר, מנכ"ל תמיר פישמן רואה בפערים התרבותיים בין לוין האמריקאי ובין טבע הישראלית במהותה, סיבות נוספת לעזיבה: "השילוב של מנכ"ל זר עם חברה בינלאומית אך ישראלית בהווי, בהיעדר אסטרטגיה, מנהיגות ודרך הינו שילוב מאוד בעייתי."

אך באקסלנס ברוקראז' מעלים היום השערה נוספת, ספקולטיבית מעט יותר, לעזיבתו של לוין דווקא היום. מחר צפויה טבע לדווח על תוצאות הרבעון השלישי ולפי אינדיקציות שונות הנתונים עשויים להיות שליליים במיוחד.

צילום: רויטרס

"מכון היצוא דיווח כי ייצוא התרופות ברבעון השלישי 2013 ירד בכ-50% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אמנם אלה נתונים תנודתיים מאוד, אולם במקביל ביוג'ן דיווחה כי ברבעון השלישי של 2013 מכירותיה של טקפידרה (התרופה האוראלית המתחרה בקופקסון) היו גבוהות מהצפוי והסתכמו ב-286 מיליון דולר, לעומת צפי של 217 מיליון.

באקסלנס מציינים גם שעזיבתו של מנכ"ל מוכשר בתקופת משבר וללא מחליף מתוכנן (אייל דשא הוא רק מנכ"ל זמני) היא מתכון לחוסר יציבות ומעידה על בעיות קשות בהנהגת החברה.

בתוך כך, שר האוצר יאיר לפיד שוחח היום עם המנכ"ל הזמני דשא והביע בפניו את דאגתו נוכח הפיטורים הצפויים בטבע. בשיחתם הבטיח דשא ללפיד כי ההבנות וההבהרות שהיו בין המנכ"ל הקודם לבין שר האוצר עומדות בעינן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.