חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

בנט חתם על הורדת מחירי הלחם: "נבחן את הפיקוח על המחירים"

שר הכלכלה והמסחר מוריד את מחירי הלחם בפיקוח. הבוקר חתם נפתלי בנט על צו המורה על הפחתת מחירי הלחם שבפיקוח, בשיעור של 4.17%. מהשרד נמסר כי חתימת השר מהווה ראשיתו של הליך עדכון המתבצע בהתאם לשינויים במחירי התשומות. עם סיום ההליך, הצפוי בימים הקרובים, יפורסם מחיר הלחם המפוקח החדש והמחייב. 

עוד מציינים במשרד כי מאז שנת 2009 לא נרשמה הוזלה במחירי הלחם. על פי עדכון המחירים לחם אחיד כהה או לבן יעלה 5.07 שקלים במקום 5.29 שקלים כיום.  בנוסף, יעודכן מחירו של לחם כהה פרוס מ-7.93 שקלים ל-7.6 שקלים. כמו כן, גם מחירם של חלה או מאפה שמרים בפיקוח ירד מ-5.77 ל-5.53.שקלים.

בסטטוס שכתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו הוא חלק את שמחתו על הבשורה לציבור. "נחמד מאוד לחתום על צו להורדת מחירים של מוצר כל-כך יסודי ב4%, כי מחירי מוצרי יסוד משפיעים על השכבות החלשות הרבה יותר מעל העשירונים העליונים. לאדם עשיר אין זה משנה אם מחיר הלחם יורד, עבור אדם עני זה כן. גם אותם שקלים בודדים עשויים לעזור". 

נפתלי בנט | צילום: מרק ישראל סלם

עוד כתב בנט כי בשיחה שקיים עם האחראים על הפיקוח על הלחם במשרד הכלכלה הוחלט לשנות את שיטת קביעת מחיר הלחם. "במהלך השיחה עם אנשי הפיקוח אצלי במשרד למדתי שאחד השיקולים בקביעת המחיר הוא מידת הריווחיות של המאפיות. כלומר אם המאפיות מרווחיות יותר מדי על הלחם האחיד, סימן שהן מגזימות במחיר, ולכן צריך להוריד את המחיר.
לוגיקה זו מאוד הפריעה לי קודם כל כי זה לא מתמרץ אותם להיות רווחיות ויעילות, וגם מעודד אותם להלביש הוצאות-יתר על עצמן, כך שהרווחיות המדווחת תרד, למרות שלמעשה אתה מושך כסף".

כמו כן אמר בנט כי הוא אינו מאמין בשיטת הפיקוח כמנגנון שמירה על הצרכנים וכי נושא זה ידון במסגרת הפגישות הקרובות של ועידת יוקר המחייה. 

במשרד הכלכלה מסבירים כי ההחלטה להוזיל את הלחם בפיקוח נובעת מירידה מתמשכת במחירי החיטה בעולם ובמחיר הנפט הקובע את עלות שינוע הסחורות. בנוסף, גם התחזקות השקל שהוזילה את מחירי המוצרים המיובאים השפיעה על ירידת מחיר הלחם. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן