חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

בנק ישראל: הריבית במשק לחודש מאי תישאר ללא שינוי

הריבית בחודש מאי תישאר ללא שינוי ותעמוד על רמה של 0.75%. כזכור, הריבית נשארה ללא שינוי גם בחודשים מרץ – אפריל, מאז החליטה הוועדה המוניטרית של הבנק על הפחתת הריבית מ-1% בסוף חודש פברואר השנה.

החלטת הריבית הנוכחית עשתה היסטוריה קטנה, כשהייתה להחלטת הריבית הראשונה אשר מפרסם הבנק כבר בשעה 16:00 (ולא בשעה 17:30), עקב כוונת הבנק לאפשר לבורסה להגיב להחלטה במהלך סיום יום המסחר באחד העם.

"ההחלטה להותיר את הריבית לחודש מאי ברמה של 0.75%, עקבית עם מדיניות מוניטרית שנועדה לבסס את האינפלציה בתוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3% ב-12 החודשים הקרובים, ולתמוך בצמיחה תוך שמירה על היציבות הפיננסית", נכתב בהודעה אשר פרסם בנק ישראל. "תוואי הריבית בהמשך תלוי בהתפתחויות בסביבת האינפלציה, בצמיחה בישראל ובכלכלה העולמית, במדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים העיקריים ובהתפתחות שער החליפין".

נגידת בנק ישראל קרנית פלוג | צילום: רויטרס

באשר לשוק הדיור, ציינו בבנק כי "סעיף הדיור במדד המחירים לצרכן (שמתבסס על מחירי שכר הדירה) עלה במארס ב-0.9%. ב-12 החודשים שהסתיימו במארס עלה סעיף זה ב-3.2%. במחירי הדירות נרשמה בחודשים ינואר-פברואר עלייה של 0.6%, וב-12 החודשים שהסתיימו בפברואר עלו המחירים ב-6.4%".

החלטת הבנק מתאימה להערכות המוקדמות במשק, אשר העריכו כאמור כי הריבית תישאר ללא שינוי גם החודש. "שיפור כללי בנתונים הכלכליים בישראל, שיפור מתון בסביבה הגלובלית ובפרט בארה"ב, המשך צמיחה איטית באירופה והתמתנות בסין, והעובדה כי מדד חודש מרץ תאם את הציפיות ואפילו היה ברף הגבוה של התחזיות – כל אלו הן סיבות אשר שמרו על יציבות בהחלטת הריבית", העריך אתמול יונתן כץ מלידר שוקי הון.

בבית ההשקעות הלמן אלדובי הגיבו להחלטת בנק ישראל: "כיום אין סיבות משמעותיות לשינוי בריבית. למרות שמדד המחירים לצרכן הקרוב (אפריל) צפוי להיות גבוה, המדדים לאחר מכן יחזרו להיות נמוכים ובסה"כ סביבת האינפלציה תישאר מתונה. שוק הדיור נרגע בשלב זה ועליות המחירים התמתנו, כאשר ברקע ההמתנה לאישור התוכנית לביטוח המע"מ. כמו כן, הדולר מחזיק מעמד ברמות שלא מאלצות את הבנק להוריד ריבית. כל אלו, בשילוב עם העובדה שלא חל שינוי משמעותי בפעילות הכלכלית בשבועות האחרונים, תומכים להערכתנו ביציבות הריבית גם בחודשים הקרובים."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן