חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

בנק ישראל: חלה האטה בקצב גידול הפעילות במשק

בבנק ישראל סבורים כי חלה האטה נוספת בקצב צמיחת המשק. על פי פרוטוקולי הריבית לחודש יולי של הבנק, נראה כי " חלה האטה בצמיחת התוצר העסקי, החרפה בהתכווצות ההשקעות והיבוא וקיפאון ביצוא". אולם, בוועדה המוניטרית של הבנק סבורים גם כי הורדות הריבית האחרונות שבוצעו "נותנות מענה להתפתחויות אלה". 

בחודש יוני החליטה הוועדה המוניטרית של בנק ישראל להותיר את הריבית במשק ברמה של 1.25%. דיוני הריבית התמקדו במספר סוגיות עיקריות: סביבת האינפלציה, רמת הפעילות במשק המצב הפיסקלי, שוק הדיור, השווקים העולמיים והשפעתם על שער החליפין.

לטענת הוועדה, "האינפלציה בפועל 12-ב החודשים האחרונים נמצאת סמוך לגבול התחתון של היעד, אך היא צפויה לעלות למרכז היעד כבר בחודש הקרוב. בנוסף ה, ציפיות לאינפלציה לשנים עשר החודשים הקרובים מהמקורות השונים נמצאות מעט מתחת לאמצע מרכז היעד".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

עוד אמרה הוועדה כי "החלטת התקציב שהתקבלה בממשלה, ואשר נועדה להחזיר את השליטה התקציבית, צפויה למתן את קצב התרחבות הביקושים .יחד עם זאת, חלק מחברי הוועדה ציינו כי חשוב לעקוב אחרי השינויים שייכנסו לתקציב בתהליך החקיקה, ולוודא שיישמרו מסגרת התקציב והגירעון שנקבעו".

סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל היוצא | צילום: מרק ישראל סלם

חברי הוועדה ציינו את הנתון האחרון של מחירי הדירות, נתון שהלמ"ס פרסמה לחודשי מרץ- אפריל אשר הצביע על ירידה של 0.1%, זאת לאחר 9 חודשים של עלייה רצופה. חלק מחברי הוועדה העירו עם זאת כי קצב העלייה השנתי עדיין גבוה, כיו עדיין מוקדם לקבוע מש דובר בתפנית, שכן ייתכן שנתון זה הושפע מגורמים זמניים.

בדיוני הריבית של הוועדה התייחסו גם להשפעות המצב בשווקים בעולם על שוק המט"ח. "לאחרונה הודיע הFED על צפי לצמצום ההקלה הכמותית בעתיד בכפוף להמשך השיפור בתנאים המקרו כלכליים בארה"ב על רקע זה עלו תשואות אגרות החוב בארה"ב . עליה זו במידה ותמשך, עשויה למתן את הכוחות לייסוף השקל. המדיניות המרחיבה של הבנקים המרכזיים המובילים שבאה לידי ביטוי בריביות נמוכות ובהקלות כמותיות נמשכת בינתיים".

עוד נאמר כי "בנק ישראל ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות במשקים הישראלי והעולמי ובשווקים הפיננסיים ובפרט נוכח האי ודאות הנמשכת במשק העולמי. בנק ישראל ישתמש בכלים העומדים לרשותו על מנת להשיג את מטרותיו – יציבות מחירים, עידוד התעסוקה והצמיחה, ותמיכה
ביציבות המערכת הפיננסית – ובהיבט הזה, ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בשוקי הנכסים ובכלל זה, שוק הדיור".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן