חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

“בנק ישראל יפעל בקרוב למניעת התחזקות השקל”

"בנק ישראל צפוי להודיע בקרוב על נקיטת צעדים למניעת התחזקות השקל", כך מעריך יוסי פריימן מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות. לדבריו, "שערי המטבעות ממשיכים לנוע בתחום שערים צר, כאשר פוטנציאל היחלשות הין היפני והיורו טרם מוצו". 

לאחר שאתמול נהגיע המטבע האירופי לשפל של שנתיים, היום הוא ממשיך את היחלשותו ונסחר סביב שער של 4.7934 שקלים. גם הדולר ממשיך את היחלשותו מול השקל ונסחר כעת סביב שער של  3.6806 שקלים. 

לטענת פריימן"להתחזקות הדולר אל מול מטבעות אלו כמו גם מול הליש"ט לא ניתן ביטוי כלל בזירה המקומית. הדולר המשיך להיחלש אל מול השקל לאור היצעי מט"ח מצד פעילים זרים הממשיכים לבלום את פיחות השקל".

"פוטנציאל היחלשות היורו לא מוצה" | צילום: רויטרס

עוד טוען פריימן כי היחלשות היורו נובעת מהחשש כי גרמניה תפסיק לתמוך בכלכלותיהן של המדינות החלשות בגוש היורו, ביניהן ספרד, יוון ואיטליה. בנוסף, גם חוסר היציבות הפוליטית באיטליה פוגעת בבטחון המקשיעים שבורחים מהיורו בתגובה. 

אתמול הגיע שער היורו לשפל של שנתיים ושערו היציג נקבע על 4.7967 שקלים.כמו כן, נרשמה ירידה חדה של 0.75% בשער הין היפני, 0.78% בשער הפרנק השוויצי, ושער הליש"ט היציג צנח ב-1.12%, עקב היחלשות המטבע הבריטי בשוקי חו"ל.

שער הדולר מול השקל צנח בתוך ארבעה חודשים ב-6.7% מ-3.95 שקלים לשער הנוכחי. היורו צנח בתוך חודש בלבד ב-5.1%, כאשר בתחילת פברואר הוא עמד על 5.05 שקלים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן