חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

בנק ישראל: יתרת החוב למשקי בית גדלה ב-0.8% ל-389 מיליארד שקל

החוב של משקי הבית בישראל גדל ב-0.8% בחודש מרץ ל-389 מיליארד שקל, כך עולה מנתונים שפרסם היום בנק ישראל. על פי הדוח, יתרת החוב לדיור מסך החוב של משקי הבית גדלה בכ-2 מיליארד שקל (0.8%) ועמדה בסוף מרץ על כ-274 מיליארד שקל.

בחודש אפריל הסתכמו נטילות המשכנתאות בכ-3.8 מיליארד שקל, בדומה לממוצע הביצועים החודשי מתחילת השנה – 3.9 מיליארד. כמו כן, בחודש אפריל לא נרשם שינוי בריבית הממוצעת על משכנתאות חדשות לא צמודות. הריבית על משכנתאות חדשות צמודות למדד ירדה בכ-0.1%.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עוד דיווח הבנק כי בחודש מרץ ירדה יתרת החוב של המגזר העסקי בכ-7.4 מיליארד שקל לרמה של כ-778 מיליארד שקל. מדובר בירידה של 0.9% לעומת החודש הקודם. בבנק מסבירים כי הירידה ביתרה נבעה ברובה מהתחזקות השקל מול הדולר שהקטינה את השווי השקלי של החוב במט"ח ומקצתה מפירעונות חוב נטו של כ-1.8 מיליארד שקל.

שר האוצר, יאיר לפיד | צילום: רויטרס

בחודש אפריל הנפיק המגזר העסקי (ללא בנקים וביטוח) אג"ח בשווי של כ-1.4 מיליארד שקל, נמוך מממוצע ההנפקות החודשי מתחילת השנה שעומד על כ-2.4 מיליארד שקל.

על פי הדוח, בחודש מרץ נותר פער הריביות במגזר הלא צמוד ללא שינוי כתוצאה מיציבות בריביות על יתרת האשראי ועל יתרת הפיקדונות. במגזר הצמוד למדד חלה עלייה של 0.4% בפער בין הריבית על האשראי הבנקאי החדש שניתן והריבית על הפיקדונות, עקב עלייה בריבית על האשראי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן