Forbes Israel Logo

“בנק ישראל לא יוכל לעמוד מנגד לנוכח המשך התחזקות השקל”

בנק ישראל לא יוכל לעמוד מנגד לנוכח המשך התיסוף בשקל. הדולר-שקל בדרך לשפל של מאי ב-3.54 שקלים" – כך אומרים הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל במבט לשווקים שפרסמו הבוקר.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

"כמצופה, השבירה מתחת ל-3.6 שקלים האיצה את הירידה של הדולר-שקל והבוקר נסחר הצמד כבר ב-3.5750, מתחת לשפל של יוני", אומרים ב-FXCM. "המומנטום השלילי של הצמד נובע בעיקר מחולשתו הניכרת של הדולר בעולם, וזאת בעקבות ההבהרות שניתנו בשבוע שעבר על ידי יושב ראש הבנק הפדרלי ברננקי כי הבנק דבק במדיניותו המרחיבה וכי לא צפויות בעתיד הנראה לעין העלאות ריבית. הצהרותיו מרחיקות הלכת הציבו שוב את הדולר במגננה בשוק המט"ח העולמי, וכעת אנו רואים שוב קורלציה שלילית בין הדולר לבין המניות". 


יעקב פרנקל | צילום: רויטרס

באשר לתגובה הישראלית, ב-FXCM טוענים כי "אנו אמנם בתקופת מעבר שבין נגידים, אבל בנק ישראל עדיין מחויב לתוכנית של רכישת דולרים עד סוף השנה, ועד כה עשה בה שימוש חלקי בלבד. הבנק לא יוכל לעמוד מנגד לנוכח המשך התיסוף בשקל, אשר מסכן את הייצוא הישראלי, ונראה האם אכן נבחין בהתערבות במט"ח בשבוע הקרוב כדי למתן את המומנטום השלילי.

"המדד שפורסם אתמול הצביע על לחצים אינפלציוניים מתונים ועל כן התנאים בשלים להפחתת ריבית נוספת", המשיכו ב-FXCM, "ואולם ספק אם הבנק יפחית ריבית בישיבתו הבאה או שימתין לכניסתו של הנגיד החדש, יעקב פרנקל באוקטובר. "מבחינה טכנית, השבירה מתחת לשפל של יוני החזירה שוב למרכז הבמה את המגמה היורדת בטווח הארוך יותר, ונראה שהניסיון לבסס מגמת עלייה כרגע לא צלח. הדרך סלולה לשפל של מאי ב-3.54 אלא אם נראה מפנה דרמטי בעולם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.