Forbes Israel Logo

בסגנון מלחמת הכוכבים: חברת JetPack השיקה אופנוע מעופף

חברת JetPack Aviation עשתה כותרות רבות בשנת 2015, כשהשיקה את JB-9, זוג מנועי סילון המורכבים על תרמיל גב ומאפשרים טיסה אישית. בשלוש השנים האחרונות, החברה שיפרה את הטכנולוגיה והכינה אותה להשקה מסחרית מוגבלת, תוך עריכת הדגמות ציבוריות ברחבי העולם. בינתיים החברה עובדת גם על קונספט אחר: אופנוע מעופף.

לאחרונה הוצג ב-YouTube דגם ה-Speeder, כשמדובר בהשוואה ברורה לאופנועים המעופפים שכיכבו ב"מלחמת הכוכבים". האופנוע המעופף עדיין נמצא בשלב הקונספט שלו, אבל החברה כבר בנתה מפרטים וחומרים שיווקיים אחרים ליום בו יהפוך למסחרי. החברה גם מקבלת הזמנות מראש עבור גרסאות מסחריות של אופנועים מעופפים שצפויים להישלח בגבולות לוס אנג'לס. כדי להזמין אופנוע, הלקוחות הפוטנציאליים צריכים לשלם מקדמה של עשרת אלפים דולר, כשהמחיר המלא צפוי לעמוד על 380 אלף דולר.

Speeder. יטוס במהירות 96 קמ"ש ללא רשיון טיס | צילום: JetPack Aviation

על פי אתר האינטרנט של החברה, רק 20 יחידות אופנועים ייוצרו לשימוש מסחרי; שאר הייצור העתידי של החברה יוקדש לשימושים צבאיים ולשימושים ממשלתיים אחרים.
עבור רבים, 380 אלף דולר הוא סכום יקר, אבל עבור אחדים, יהיה חשוב להשקיע סכום שיעניק להם בעלות על המהדורה המוגבלת של האופנוע המעופף.

על פי המפרט, הדגם המסחרי ישקול קצת יותר מ-100 ק"ג, הוא יופעל על ידי ארבעה מנועי סילון המונעים באמצעות נפט מזוקק, סולר או באמצעות הדלק המיוחד Jet-A. גרסה ה-Ultralight של האופנוע תטוס במהירות של כ-96 קמ"ש, ולא יידרש מהלקוח רישיון טיס; לחילופין, גרסה ניסיונית של האופנוע תוכל לטוס במהירות של מעל 240 קמ"ש, אבל עבורו יידרש רישיון טיס. האופנוע יכול לטוס כ-30 דקות בדחף מקסימלי, כשהוא נושא משקל של 540 ק"ג. גובה הטיסה המקסימלי עומד על 15 אלף רגל, למרות שהחברה מודה כי רוב הלקוחות שלה לא צריכים גובה כזה.

לדברי דייויד מיימן, מנכ"ל JetPack, הקבוצה מכוונת לצאתו של האב-טיפוס הראשון של ה- Speeder בתוך 14 חודשים, והם כבר בנו אב-טיפוס תפעולי, בקנה מידה של 1 ל-3 אשר נמצא בטיסות בדיקה. ההערכות הן של המשלוחים המסחריים של אופנועי ה-Speeder הסופיים יתבצעו בשלב כלשהו בשנת 2021.

לגבי גורלם של תרמילי התעופה של החברה, מיימן אישר כי הקבוצה עדיין עובדת על פיתוח של פלטפורמה זו והטכנולוגיה של JB-9, אשר הושק בשנת 2015, התפתחה והפכה ל-JB11, גרסה של שישה מנועים אשר טס בשנה שעברה. נכון לעכשיו החברה עובדת על עיצוב חדש – JB12 עם זמן טיסה ארוך יותר שהוא תחת חוזה עם הצי האמריקאי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.