Forbes Israel Logo

בעקבות דברי ברננקי ופרסום ספר הבז': וול סטריט ננעלה בעליות

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל הלילה בעליות על רקע דבריו של יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי בפני הקונגרס, לפיהם הבנק נחוש להפסיק את ההרחבה הכמותית, אך המצב עשוי להשתנות, ופרסום ספר הבז'. עונת הדוחות נמשכת במלוא המרץ, והערב פרסמו סיכומיהן בין היתר אינטל, אי.ביי, ואמריקן אקספרס, לאחר שבנק אוף אמריקה כבר פרסמה את דוחותיה מוקדם יותר. 

מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.1%, הנאסד"ק הוסיף 0.3% לערכו ומדד ה-S&P 500 הוסיף 0.3% גם הוא. בגיזרת המניות העולות ניתן לציין את יאהו שקפצה ב-10.3%.

גם באירופה ננעל הערב המסחר במגמה חיובית: בורסת לונדון התחזקה ב-0.2%, בורסת פרנקפורט הוסיפה 0.6% לערכה ובורסת פאריס רשמה עלייה של 0.5%.

צילום: רויטרס

הבנק המרכזי של ארה"ב עדיין מצפה להאט את תוכנית רכישת הנכסים האגרסיבית שלו מאוחר יותר השנה, אך קיימת אפשרות שהתוכנית תשתנה אם התחזית הכלכלית תשתנה – כך אמר היום יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי, בעדותו החצי שנתית בפני הקונגרס האמריקאי.

ברננקי חזר בדבריו על לוח הזמנים שנקבע בחודש שעבר על ידי הבנק המרכזי, לפיו תוכנית ההרחבה הכמותית תופסק עד אמצע 2014, אז שיעור האבטלה אמור להיות בסביבות 7%, אך יצא מגדרו כדי להדגיש שדבר לא חקוק בסלע. "תוכנית רכישת הנכסים תלויה בהתפתחויות הכלכליות, אך היא בשום אופן לא קבועה מראש", אמר לוועדת השירותים הכלכליים בבית הנבחרים האמריקאי.

בזירת נתוני המאקרו, התפרסמו היום נתוני התחלות הבנייה ואישורי הבנייה בארה"ב לחודש יוני, אשר איכזבו את השווקים. התחלות הבנייה ירדו ב-9.9% לעומת חודש מאי, ואישורי הבנייה ירדו ב-7.5%.

ב-21:00 התפרסם "ספר הבז'", המפרט את מצבם הכלכלי של המחוזות בארה"ב. הדוח מפורסם 8 פעמים בשנה על ידי הבנק הפדרלי, ומשמש את ועדת השוק הפתוח (FOMC) בקביעת המדיניות המוניטרית של הבנק הפדרלי המרכזי, כלומר בהחלטות הריבית של הבנק. על פי הנתונים הכלכלה האמריקאית ממשיכה לצמוח בקצב צנוע עד בינוני. התרחבות חלה בייצור, ועלייה נרשמה בהוצאות הצרכנים. פעילות השירותים שנרשמה היתה יציבה עד גדולה, ונתונים בינוניים עד חזקים נרשמו בתחום הנדל"ן למגורים.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.