Forbes Israel Logo

בעקבות ההגבלה על המשכנתאות: הבורסה ננעלה בירידות

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל אחר הצהריים בירידות שערים על רקע הודעת בנק ישראל כי יטיל מגבלות חדשות בנוגע למשכנתאות. עוד ברקע: המשך עונת הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2013 והמגמה המעורבת בשוקי העולם. המשקיעים לוטשים עיניים לקראת פרסום פרוטוקולי החלטת הריבית של הבנק הפדרלי לחודש אוגוסט הערב.

מדד ת"א 25 ננעל בירידה של 0.4%, ת"א 100 איבד 0.2% מערכו ומדד הבנקים רשם ירידה של 0.1%. מדד התקשורת ירד ב-1.1%, מדד הנדל"ן נסחר בירידה של 0.3% ומדד הנפט והגז ננעל סביב רמות הפתיחה.

אי.די.בי פתוח הודיעה היום על חתימת הסכם עם קבוצת המשקיעים הסינית JT Capital Management, לפיה תמכור לרוכשת 32% מהון המניות של כלל ביטוח, לפי שווי חברה של 4.6 מיליארד שקל, בתמורה לסך כולל של 1.472 מיליארד שקל. 

צילום: רויטרס

המחיר למניה בעסקה, 83.1026 שקל, משקף פרמיה של כ-30% מעל מחיר מניית כלל ביטוח במועד החתימה. הצדדים העניקו זה לזה אופציות CALL ו-PUT לגבי יתרת מניות החברה בכלל ביטוח. לפיכך, צפויה אי.די.בי פתוח להבטיח בעוד כשנה תזרים של מעל מיליארד שקל נוספים ממימוש אופציית ה-PUT. במקביל, בהחלטה דרמטית, הודיע בית המשפט על הקפאת ההליך למינוי משה טרי כנאמן לכלל ביטוח. המפקח על הביטוח, עודד שריג, הודיע על המינוי בבוקר, אך כאמור בית המשפט הקפיא את ההחלטה. על שריג להשיב לבית המשפט עד מחר בבוקר. למרות הטלטלות, זינקה היום מניית החברה האם אי.די.בי אחזקות ב-11%.

הרווח הנקי של דלק קידוחים ברבעון השני של 2013 עמד על כ-16.6 מיליון דולר, לעומת כ-4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד – עלייה של מעל ל- 315%, כך עולה מפרסום דוחותיה הכספיים של החברה לרבעון השני של 2013. הרווח הנקי של אבנר ברבעון השני של 2013 עמד על כ-11.7 מיליון דולר, לעומת כ-1.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד – עלייה של כ-550%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.