Forbes Israel Logo

בעקבות תוכנית החילוץ: יו"ר בנק אוף סייפרס התפטר מתפקידו

גם לאחר שדווח על הסכם חילוץ לבנקים בקפריסין האי טרם נרגע מהסערה. מוקדם יותר היום דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס על התפטרותו של אנדרס ארתמי ,יו"ר הבנק הגדול ביותר בקפריסין.

"הוא הגיש את מכתב התפטרותו הבוקר לדירקטוריון שיתכנס לדיון היום אחר הצהריים", מסר המקור הבנקאי שביקש להישאר בעילום.

במכתב ההתפטרות שלו כתב ארטימיס כי הבנק המרכזי בקפריסין מינה לבנק כונס נכסים מבלי ליידע את דריקטוריון הבנק.ארטימיס טען במכתבו כי לבנק המרכזי תוכניות להסדר חוב חדש עבור הבנק אותו הוא גיבש כבר לפני חודשים מבלי להודיע להנהלת הבנק על כך.


הפגנות בניקוסיה כנגד הטרויקה | צילום: רויטרס

בתוך כך, ממשלת קפריסין החליטה להותיר את הבורסה והבנקים המקומיים סגורים עד ליום חמישי, לאחר שהיו אמורים להיפתח היום, לראשונה מאז 16 במארס.

בשעה זו נערכות הפגנות בניקוסיה. עדי ראייה העריכו כי 3,000 סטודנטים מפגינים מחוץ לפרלמנט, ובכך מהווים את הביטוי הראשון של הכעס בעם לאחר שהאי הסכים לתנאי הטרויקה בכדי לקבל את חבילת החילוץ של האיחוד האירופי. למרות שהעסקה מנעה משבר במערכת הבנקאית שלה, טוענים המפגינים כי היא תוביל למדיניות צנע שלא תועיל לכלכלת האי.

אתמול כזכור הגיע ההסכם שיאפשר העברת חבילת חילוץ בסך 10 מיליארד יורו. על פי ההסכם, הבנק השני בגודלו במדינה ייסגר, והפסדים כבדים ייכפו על המפקידים הבלתי מבוטחים, כולל רוסים עשירים מאוד, בתמורה לחילוץ. ההסכם הגיע שעות ספורות לפני שפג האולטימטום שהציג הבנק האירופי המרכזי לשלטון הקפריסאי, מה שהיה מביא להפסקת הזרמת כספי החירום לבנקים המקומיים וגורם הלכה למעשה לקריסת המערכת הבנקאית במדינה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.