Forbes Israel Logo

בפעם השלישית: בורסת ביטקוין נוספת מקפיאה חשבונות

מכה נוספת לתעשיית הביטקוין העולמית: לאחר הקריסה של אחת מהבורסות הביטקוין הגדולות ביותר בעולם, Mt.Gox לצד סגירת שעריה של חלפנית נוספת, Flexcoin, נראה כי בורסה נוספת בשם Vircurex, יוצאת אף היא מהמשחק.

Vircurex מהווה את בורסת הביטקוין השלישית במספר (לפחות השלישית עליה אנו יודעים) אשר נסגרת בחודש האחרון ומציבה סימני שאלה רבים סביב הקונספט של חילופי המטבעות הקריפטוגרפיים השונים והמטבעות הללו בכלל, בעיקר מפני שכל הבורסות הללו איבדו כמות רצינית של מטבעות כתוצאה מחורי אבטחה במערכת שלהן.

בהודעה רשמית, שפורסמה אתמול, הכריזה הבורסה על הקפאת כל חשבונות המשתמשים, על נכסיהם, כתוצאה מסוגיות פיננסיות פנימיות רציניות המתבטאות בחוסר ברזרבות בכדי לכסות את דרישות הלקוחות.

תחזיר את כספי הלקוחות בהדרגה

ככל הנראה, מדובר היה בתוקפים שניצלו פגיעות של קוד Ruby On Rails עליו התבססה המערכת. אמנם, מדובר בבורסה קטנה הרבה יותר מ-Mt. Gox, אך ההחלטה עדיין תשפיע על כמות גדולה של משתמשים והמטבעות הוירטואליים שלהם.

ההקפאה תשפיע על פעולות המשיכה העתידיות של המטבעות הקריפטוגרפיים Litecoin, Feathercoin ו-Terracoin, ותיצור מאזן כספי חדש בשם ״כספים קפואים״, אשר ישמש לכסות את כל היתרות במטבעות הקריפטוגרפיים הללו. לאחר תקופה מסויימת, הנכסים הללו יופשרו בשנית וישמשו בכדי לשלם בחזרה ובהדרגה את ההפסדים שנגרמו למשתמשים.


בורסת ביטקוין שלישית שנתקלת בקשיים. Vircurex | תמונה: shutterstock

Vircurex נפרצה לא פחות מפעמיים בשנה שעברה, לאחר שבינואר 2013 כבר הספיקה לדווח על הקפאת משיכת מטבעות ביטקוין כתוצאה מארנקים שנפרצו, אך עדיין אפשרה הפקדה במטבעות הללו בכדי להמשיך את פעילותה. אך כעת, נראה שהביטחונות של החברה הידלדלו עד כדי כך שלא יספיקו לכסות את פעילותה ולכן החליטה להקפיא שוב את החשבונות. כעת, החברה תחזיר את כספם של המשתמשים על פי היגיון ההפצה Top-Down/Bottom-Up, כלומר 50 אחוזים מהכספים הזמינים ישמשו בכדי לשלם למחזיקי המאזנים הגבוהים ביותר באתר ו-50 האחוזים האחרים ישולמו לשאר המשתמשים, בעלי החשבונות הקטנים יותר.

על מנת שהתכנית של Vircurex להחזרת הכספים תעבוד כמו שצריך, החברה מקווה שלמרות ההכרזה האחרונה על חדלות הפירעון, משתמשים חדשים ימשיכו להירשם בכדי לעשות שימוש בשירותים שלה. אמנם, הדו״חות האחרונים של החברה הצביעו על כ-1,000 משתמשים חדשים ביום במהלך חודש נובמבר, אך בשלב הנוכחי מדובר בהימור גדול למדי. ״כל המשתמשים יקבלו בסופו של דבר את כספם, אם כי פרק הזמן תלוי בכמות הכספים הזמינה באופן חודשי. בכדי לתמוך בפעילות השוטפת של הפלטפורמה, פיקדונות של משתמשים חדשים לא ייפגעו כתוצאה מחדלת הפירעון.״

מדובר באסטרטגיה מעניינת, שכן במקום הגשת בקשה לפשיטת רגל, כפי שנעשה במקרה של Mt. Gox, החברה מהמרת על כך שהיא יכולה להשתקם מהמשבר על ידי נעילת החשבונות הקיימים, ולנו נותר לקוות שהיא אכן תצליח לחזיר את מירב הכספים ללקוחות שנפגעו.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

איך מקימים סטארטאפ תוך שבועיים?

פיתוח חדש מאפשר לאסוף סיסמאות של מכשירי מובייל באמצעות מזל׳׳ט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.