חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

ברננקי הודיע: "לא נצמצם את תכנית ההרחבה הכמותית"

התחזיות התאמתו: נגיד הבנק הפדלי בן ברננקי הודיע הערב כי לא יצמצם את היקף רכישות האג"ח של הבנק הפדרלי או ישנה את הריבית. לנגד עיניו של ברננקי עמדו נתוני מאקרו מאכזבים על שוק העבודה שמנעו ממנו את מיתון ההרחבה הכמותית.

הבנק הודיע הערב על המשך הפעלת התוכנית לרכישת אג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר בכל חודש, במטרה לסייע להתאוששותו של המשק האמריקאי. בבנק חזרו והדגישו כי האבטלה עדיין גבוהה מדי לשינוי התכנית. "מדיניות פיסקלית מרסנת צמיחה כלכלית", נאמר בהודעת הבנק. "נהיה מוכנים להעלות או להוריד את את קצב הרכישות בעתיד כדי לשמור על מדיניות ראויה להתפתחויות בשוק העבודה ולאינפלציה". 

עד לאחרונה עוד נשמעו תחזיות שצפו כי הבנק המרכזי ימתן את רכישות האג"ח במחצית השניה של השנה. אולם בשל נתוני צמיחה מאכזבים של המשק האמריקאי, העריכו האנליסטים כי היקף רכישת האג"ח הכולל במסגרת הסיבוב השלישי של ההרחבה הכמותית עשוי להגיע לטריליון דולר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עם זאת, לאחרונה פורסמו גם נתונים מעודדים בנוגע למשק האמריקאי. המחירים בשוק הנדל"ן רשמו את הזינוק הגדול ביותר שלהם מאז שנת 2006. מדד S&P-קייס-שילר, העוקב אחרי מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, זינק בינואר ב-8.1% לעומת החודש המקביל ב-2012. 

בן ברננקי | צילום: רויטרס

ברבעון הראשון של השנה גדל המשק האמריקאי ב-2.5%, מתחת לציפיות האנליסטים שחוזים כי גם ברבעון השני צפויה האטה נוספת. במקביל האינפלציה בשוק האמריקאי ממשיכה לרדת בקצב ייציב. ברבעון הראשון עלתה האינפלציה בארה"ב ב-1% בלבד, העלייה הקטנה ביותר בשלוש וחצי השנים האחרונות. 

בשל הנתונים החלשים עשוי הבנק הפדרלי לאמץ מדיניות של "נחכה ונראה" ולא לשנות את היקף רכישות האג"ח, אולם הרעה נוספת במצב המשק החודשים הקרובים. עלולה להביא כאמור להדגלת תוכנית התמריצים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן