Forbes Israel Logo

ברננקי: "צמצום ההרחבה הכמותית יחליש את צמיחת הכלכלה בארה"ב"

"ההאטה במדיניות המוניטרית שנוקט הבנק הפדרלי תחליש את הכלכלה האמריקנית – מוקדם מדי להפסיק את תוכנית הרכישות", כך אמר לפני זמן קצר, בן ברננקי, נגיד הבנק הפדרלי, בעדותו החצי השנתית בפני הקונגרס.

"האטה מתונה במדיניות המוניטארית של הבנק הפדרלי, עשויה להוביל להעלאת הריבית במשק וכן מהווה סיכון להאטה או אפילו להפסקת ההתאוששות של הכלכלה האמריקנית", הסביר ברננקי. "נמשיך את התוכנית לפני המדיניות שלנו, נעקוב אחרי שוק התעסוקה, אחר האינפלציה ואינדיקטורים כלכליים במשק".

כאשר נשאל ברננקי מתי יורה על האטה ברכישות שמוביל היום הבנק הפדרלי ענה כי "זה יכול לקרות בפגישות הבאות שלנו, הכל תלוי בנתונים".

ברננקי | צילום: רויטרס

"בלי המדיניות המוניטרית שלנו, התאוששות המשק האמריקני היתה אפילו איטית יותר", אמר ברננקי לחברי הקונגרס. "המדיניות המוניטרית כן תומכת בהחזרת אנשים לשוק התעסוקה. יש להתחשב גם במצב הכלכלה באירופה ובהתפחויות בשוק הנדל"ן כאשר מדברים על התאוששות הכלכלה".

לדברי ברננקי הכלכלה האמריקנית ממשיכה לצמוח בקצב מתון. "למרות השיפור, שוק העבודה ממשיך להיות חלש בסך הכל והאינפלציה נמוכה". עם זאת, הוא ציין כי תחזיות האינפלציה לטווח הארוך נותרו יציבות, וכי הבנק המרכזי צופה כי האינפלציה תהיה בשנים הבאות מתחת או ברמה של יעד הבנק של 2%.

כיום תוכנית ההרחבה של הבנק הפדרלי כולל רכישות של אג"ח ממשלתיות אמריקאיות ואג"ח מגובות משכנתאות בהיקף חודשי של 85 מיליארד דולר, בניסיון להוריד את שיעורי הריבית לטווח הארוך ולעודד השקעות, גיוס עובדים וצמיחה כלכלית.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.