Forbes Israel Logo

בשביל מה יש חברים? על הקשר בין חברות והצלחה בחיים

לא פשוט לשמור על קשר עם חברים , ובוודאי ליצור חברויות חדשות. העידן הדיגיטלי בו אנו חיים הופך את האינטראקציה היומיומית עם חברים לבעייתית עוד יותר, כששיחות טלפון מוחלפות בהתכתבות והרשתות החברתיות מחליפות את הצורך בפגישה פנים מול פנים. אך לצד זאת, יש יותר ויותר עדויות לכך שחברויות אמתיות הן גורם חשוב בחיים האישיים והמקצועיים. אפילו כבוגרים, לחברים יש השפעה גדולה מאוד על צורה בה אנו חושבים, מרגישים ומתנהגים. הנה 5 סיבות מדוע כדאי לשמור על חברות בריאה:

1. חברים חזקים יכולים לעזור לכם לשמור על השליטה העצמית

אם אתם נאבקים כדי להימנע מפיתויים, הקיפו עצמכם באנשים עם שליטה עצמית גבוהה -זה יכול לעזור לכם. מחקר שפורסם בשנה שעברה דיווח על כך שכאשר אנשים מאבדים את השליטה העצמית, הם מחפשים לעיתים קרובות אנשים עם משמעת גבוהה שיעזרו להם להתגבר על הפיתויים.

מאחר ששליטה עצמית היא מרכיב הכרחי להשגת מטרות לטווח רחוק, התחברות עם אנשים חזקים מנטלית, יכולה להיות המפתח להצלחה. בין אם אתם שוקלים לוותר על האימון בחדר הכושר או לחרוג מהתקציב השבועי, החבר הנכון יכול לעודד אתכם לשמור על הגבולות של עצמכם.

2. מיעוט חברים מעלה את הסיכוי שתיקחו סיכונים פיננסיים

כאשר לאנשים אין מספיק אינטראקציה חברתית, סביר יותר שהם ייקחו סיכונים בכל הנוגע לכסף. כך לפחות נטען במחקר שהתפרסם לאחרונה בכתב העת Consumer Research. החוקרים גילו שזה נכון במיוחד אצל אנשים שחשים בודדים או דחויים.

שימו לב כיצד הרגשות שלכם משפיעים על הרגלי ההוצאה שלכם. רגשות לא נעימים בהחלט יכולים לגרום לכם לנהוג בצורה פחות אחראית, שיכולה לפגוע בעתידכם הכלכלי.

3. יותר מידי קשרים ברשתות חברתיות יכולים להעלות את רמת המתח שלכם

כאשר מדובר על מדיה חברתית, המושג "כמה שיותר, יותר טוב", לא תופס. דוח שפרסם בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת אדינבורו מגלה כי המשמעות של יותר חברים בפייסבוק היא יותר לחץ. החוקרים גילו כי שפע חברים וירטואלים, מוביל אנשים לדאוג שמא יפגעו במישהו.

המתח נוצר כאשר אנשים מנסים ליצור דמות וירטואלית של עצמם שתתקבל על ידי כולם. אך בעוד החברים מהקולג' יהנו לדון בסוף השבוע בווגאס, ההורים והעמיתים לעבודה פחות יתרשמו מהסיפורים האלה. אז לפני שאתם מוסיפים כמה שיותר "חברים" לפרופילים החברתיים שלכם, זיכרו שיש לזה גם מחיר.

4. חברים קרובים יכולים להיות הסוד לחיים ארוכים

לפי מחקר שנערך באוניברסיטת פלינדרס באוסטרליה, כאשר לאנשים מבוגרים יש יותר ביטחון, הם נוטים לחיות יותר. החוקרים עקבו אחר 1,500 אנשים במשך 10 שנים וגילו כי אלה שהיתה להם רשת חברים גדולה, העריכו חיים יותר.

מחקרים אחרים הראו כי חולי סרטן שרדו זמן רב יותר כאשר היתה להם קבוצת תמיכה. חברות קרובה יכולה לעזור להתגבר על דכאון ולהעלות את הרמה החיסונית. אז גם אם לפעמים מפתה לחשוב שחברים הם מקור ליותר צרות, זכרו שהם גם יכולים להבטיח את בריאותכם.

5. חברים יכולים להשפיע באופן משמעותי על הבחירות שלכם

מחקר חדש גילה כי הקשר בין חברים נוצר פעמים רבות על ידי סיפוק תמיכה מוסרית האחד לשני מול פיתויים. יחד עם זאת, פעמים רבות חברים דווקא מצטרפים האחד אל השני ב"ביצוע פשעים" כמו אכילת שוקולד למשל, ועוזרים בכך בהפחתת רגשות האשמה.
חברים יכולים לעזור לכם להוציא מעצמכם את המירב מבלי לצפות לשלמות. הם יכולים להזכיר לכם לא לקחת את החיים יותר מדי ברצינות, וגם לתת לכם מצד שני, את התמיכה כאשר אתם זקוקים לה.

אז אם יש לכם חברים שכבר מזמן לא ראיתם, כדאי לכם אולי לקבוע פגיעה בקרוב. הם יכולים להיות הרבה יותר מועילים ממה שנדמה לכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.