Forbes Israel Logo

בשל הקיצוצים בתקציב: ארה"ב לא תתגבר כוחות באיראן

הקרב על התקציב האמריקאי עובר דרך הביטחון הישראלי: הקיצוץ בסך 85 מיליארד דולר בתקציב שנכנס לתוקפו בסוף השבוע, לאחר שהדמוקרטים והרפובליקאים לא הגיעו להסכמות, צפוי להשפיע לא רק על שוקי ההון בעולם, אלא עלול גם לפגוע, כך מתברר, גם באינטרסים של ישראל.

על פי דיווח של "טלגרף" הבריטי, הקיצוצים בתקציב הביטחון האמריקאי יביאו לדחיית שליחתה של נושאת המטוסים "טרומן", על 3,400 אנשי צוותה, למזרח התיכון למרות המתיחות הגואה ביחסים בין ישראל לאיראן.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הפנטגון נדרש לבצע קיצוצים בסך 46 מיליארד דולר. כתוצאה מכך, ארבע טייסות יפסיקו לטוס בהדרגה, חיל האוויר האמריקאי יקצץ בשעות טיסה, כוחות הצבא יקצצו בשעות האימון וכ-800 אלף עובדים אזרחיים הנסמכים על הצבא האמריקאי ייצאו לחופשה כפויה ללא תשלום.


ה"טרומן" | צילום: רויטרס

על פי ה"טלגרף", השינויים הרגישים ביותר יתבצעו בתוכניות הפריסה של היחידות הימיות. בכירי הצבא ביקשו כי שתיים מתוך 10 נושאות המטוסים שלהם יוקצו למפרץ הפרסי על רקע המתיחות בין ישראל לאיראן בנוגע לתוכנית הגרעינית, אולם הפנטגון החליט כי מסיבות תקציביות תישלח רק צוללת אחת לאזור.

מדובר במהלך משמעותי של הצבא האמריקאי, בייחוד לאור העובדה שהמועד האחרון שהציב ראש הממשלה בנימין נתניהו לתוכנית הגרעין האיראנית מתקרב, וארה"ב מנסה לגרום לישראל להימנע מהאופציה הצבאית. במקביל, הנושא צפוי לעלות גם בביקורו של הנשיא ברק אובמה בישראל בסוף החודש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.