Forbes Israel Logo

גדעון סער מונה לשר הפנים, ארדן שר התקשורת והגנת העורף

ראש הממשלה החל הבוקר (א') בחלוקת התיקים והתפקידים השונים בממשלתו החדשה לחברי סיעת הליכוד, ולא יכול היה שלרצות את כולם. כך למשל, שר החינוך לשעבר, גדעון סער, ששאף להמשיך בתפקידו – זכה לשנמוך וקיבל את תיק הפנים.

סער טען כי מדובר בתפקיד לטווח ארוך והדגיש את השינויים שכבר הצליח לבצע בתפקיד, אך נראה כי הפעם לא ניתן היה להתעלם מכוחם של קואלייצית בנט ולפיד, ובמיוחד מכוחו של לפיד – שלא הפסיק להתעקש ולבסוף זכה בתיק החינוך, שכזכור יילך לרב שי פירון.

המאושר ביותר מבין חברי הכנסת שיעברו היום בלשכתו של ראש הממשלה יהיה ככל הנראה בוגי יעלון, שזוכה לשדרוג המשמעותי ביותר מבין חברי הליכוד. הרמטכ"ל לשעבר קיבל רשמית את המינוי לתפקיד שר הביטחון, במקומו של אהוד ברק שפרש מהחיים הפוליטיים.

בהודעה מטעם הליכוד בירך נתניהו את יעלון, "בתקופה כה מכרעת לבטחון מדינת ישראל, כשמסביבנו כל האזור סוער, חשוב שבתפקיד הזה יהיה אדם עתיר נסיון כמו משה יעלון. בשמם של כל אזרחי המדינה, אני מאחל לו בהצלחה".

דני דנון שקיווה להיות שר, יסתפק בתפקיד סגנו של יעלון. בעמוד הפייסבוק שלו כתב דנון, "אני רואה בתפקיד חשיבות רבה ויכולת אמיתית לתרום רבות למען המדינה, ולכן נעניתי. אנו עומדים מול אתגרים ביטחוניים רבים, הן בגזרות רחוקות והן בקרובות. אני מתחייב למלא תפקיד זה במסירות ותוך שמירה על ערכי המחנה הלאומי". ביחס לשאיפותיו הוסיף, "במידה ויתפנה מקום בממשלה, אין לי ספק שלאור דירוגי במקום החמישי בפריימריז אתמנה לתפקיד שר בממשלה ה-33 של מדינת ישראל".

השר סילבן שלום יושב בשעה זו עם ראש הממשלה. ככל הנראה, הוא יציע לו את תפקיד שר האנרגיה והמים, אך ללא חברות בקבינט וללא תואר "המשנה לראש הממשלה" בו החזיק בממשלה היוצאת.

ארדן. שדרוג חלקי לקבינט המדיני-ביטחוני. צילום: מרק ישראל סלם

ח"כ גלעד ארדן יהיה בממשלה הנוכחית השר להגנת העורף, ושר התקשורת. ארדן יהיה אחראי גם על רשות השידור, ויהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני. חברותו בקבינט מסתמנת על חשבונו של שר החינוך היוצא גדעון סער.

ח"כ חיים כץ יישאר בתפקיד יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת. "אני יצאתי מרוצה. עדיף יו"ר ועדה משפיעה מאשר סגן שר ללא סמכויות ברורות", הוא אמר. אופיר אקוניס יהיה סגן שר במשרד ראש הממשלה האחראי לקשר בין הממשלה לכנסת.

ח"כ צחי הנגבי יעמוד בראש ועדת הכנסת לתקופה של עד שנה וחצי מיום כינונה של הממשלה, ולאחר מכן יכהן כסגן שר במשרד רה"מ. "ראש הממשלה מתכוון להשתמש בכישוריו ונסיונו של סגן השר המיועד הנגבי בתחום המדיני והבטחוני", נמסר מלשכת נתניהו.

גם בבית היהודי החלו בחלוקת התפקידים באופן רשמי. אורי אורבך, יהיה השר לענייני גימלאים וחבר ועדת שרים לחקיקה, כך הודיע לו יו"ר המפלגה נפתלי בנט.

יעלון, החלק הקל מאחורי ראש הממשלה. צילום: מרק ישראל סלם

אורי אריאל יהיה שר הבינוי והשיכון והממונה על מנהל מקרקעי ישראל; אלי בן דהן ישמש כסגן השר לשירותי דת (במעמד שר) ויקבל סמכות מורחבת כזאחריא על הרבנות הראשית, מערך הגיור, חברה קדישא ורשות פיתוח המקומות הקדושים.

בסיעת התנועה, כזכור, תקבל ציפי לבני את תפקיד שרת המשפטים ויו"ר ועדת השרים לקיקה, עמיר פרץ יקבל את תיק הגנת הסביבה ואילו עמרם מצנע יהיה יו"ר ודעת החינוך של הכנסת.

במפלגת יש עתיד צפויה חלוקת התפקידים הבאה: יאיר לפיד – שר האוצר וראש ועדת השרים להורדת מחירי הדיור, יעל גרמן – שרת הבריאות וחברת ועדת השרים לחקיקה, מאיר כהן – שר הרווחה, שי פירון – שר החינוך, יעקב פרי – שר המדע והטכנולוגיה וייתכן וגם חבר הקבינט, מיקי לוי – סגן שר הרווחה.

לידיעה המקורית באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.