Forbes Israel Logo

גוש היורו אישר את הסיוע לקפריסין בהיקף של 10 מיליארד יורו

שרי האוצר של גוש היורו אישרו הערב את חבילת הסיוע הבינלאומית לקפריסין. במסגרת החילוץ תקבל קפריסין מקרן היציבות של גוש היורו ומקרן המטבע הבינלאומית הלוואה בהיקף של 10 מיליארד יורו. כתנאי לחילוץ צריכה ממשלת המדינה לגייס 13 מיליארד יורו עבור המערכת הבנקאית הקורסת שלה. 

אישור תוכנית החילוץ על ידי שרי האוצר מאפשרת כעת למדינות בגוש, בהן גרמניה ופינלנד להשיג אישור לחתימה על הסכם החילוץ בפרלמנטים שלהן, הצפויה ב-24 באפריל. אישור התוכנית בפרלמנטים דורש שינוי חקיקה במדינות הגוש. 

קפריסין, צריכה סיוע נוסף | צילום: רויטרס

את החלק הראשון בחבילת צפויה קפריסין לקבל בחודש מאי הקרוב. על מנת לעמוד בתנאי ההלוואה תיאלץ ממשלת קפריסין להעלות מסים ולקצץ את ההוצאות באופן משמעותי. במסגרת התוכנית הכלכלית של הממשלה הוחלט על הטלת מס על פקדונות הבנקים במדינה, סגירת הבנק השני בגודלו בקפריסין – לייקי ומהלך התייעלות בבנק אוף סייפרוס. 

על פי הערכת שרי האוצר בגוש היורו, כלכלת קפריסין צפויה להתכווץ ב-2013 ב-9% וב-2014 ב-4%. עוד מעריכים בגוש כי יחס החוב תוצר בקפריסין צפוי להגיע ל-126% בשנת 2015. עם זאת צפויה ירידה ב-2020 ל-104%. 

אמש הודיעה ממשלת קפריסין כי תזדקק ל-6 מיליארד יורו נוספים על מנת להעמיד את המערכת הבנקאית במדינה חזרה על הרגליים. על פי דיווח של סוכנות הידיעות AFP צפוי נשיא קפריסין ניקולס אנסטסיאדס להגיש לגוש היורו בקשה לכספי חילוץ נוספים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן