Forbes Israel Logo

גזירות התקציב: גירעון של 38 מיליארד, 'יום לימודים ארוך' ידחה

למרות הבטחת שר האוצר יאיר לפיד כי השנה לא יוטלו מיסים ולא תהיינה גזירות חדשות, בתקציב המדינה ל-2015 כולל מספר גזירות שחלקן ישפיעו במישרין על הכיס. כך למשל, הפעלת יום לימודים ארוך שהיה אמור להיכנס ב-2015, תידחה בחמש שנים, דחייה שתחסוך למדינה הוצאה הנאמדת במיליארד שקלים.

הורים השולחים את הילדים לצהרונים יאלצו לשלם תוספת של 60 שקלים עבור השירות.
גזירה נוספת הנוגעת לאלה המבקשים לחדש את הדרכונים, הם יחויבו בתשלום תוספת לאגרה מיוחדת, שההכנסה בגינה נאמדת ב-100 מיליון שקלים. כמו כן, ספורטאים זרים יאלצו לשלם מס הכנסה על פי המס השולי שלהם, כמקובל על תושבי ישראל ולא את המס המופחת בשיעור של 25%.

תקציב המדינה לשנת 2015 מסתכם ב-328 מיליארדי שקלים. על פי הנתונים שהוצגו במסיבת עיתונאים שהתקיימה לפני שעה קלה, מתברר כי הגירעון בתקציב המדינה נאמד על 3.4% שמשמעותו 38 מיליארדי שקלים.

שר האוצר יאיר לפיד | צילום: רויטרס

בסיס התקציב יעמוד על 315 מיליארדי שקלים, התוספת לעיל בגין שלו בהשוואה ל-2014 תעמוד על 8 מיליארדי שקלים, כשלמשרד הביטחון תינתן תוספת מיוחדת של 4.3 מיליארדי שקלים, שהיא מחוץ למסגרת התקציב. סך הכל הגידול בתקציב בהשוואה לשנת 2014, מסתכם ב-11.5 מיליארדי שקלים.

עוד מסרו ראשי האוצר, המנכ"לית יעל אנדורן והממונה על התקציבים אמיר לוי, שכדי להגדיל את ההכנסות, תיאלץ הקרן הקיימת לישראל לשלם מיליארד שקלים. כמו כן, ישלמו החברות הממשלתיות דיבידנד מוגדל, רכבת ישראל תגייס מיליארד שקלים באמצעות הנפקת אגרות חוב.

תקציב המדינה כולל חוק ההסדרים, יובא לאישור הממשלה בישיבה שתתקיים ככל הנראה ביום שלישי בשבוע הבא.

 

לכתבה באתר מעריב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.