Forbes Israel Logo

גימיק לחגים? אמזון תבצע משלוחים בעזרת רחפנים בבריטניה

לפני כשלוש שנים ג׳וף בזוס, מנכ״ל אמזון, חשף את התכנית העתידנית של החברה: Amazon Prime Air. מדובר בשירות משלוחים אלטרנטיבי שיאפשר ללקוחות לקבל את המוצרים שהם רכשו תוך 30 דקות בלבד, הודות לרחפן קטן וחכם. אמש (ד׳) החזון הפך למציאות, לאחר שהחברה הודיעה כי השלימה בהצלחה את המשלוח המסחרי הראשון בעזרת רחפן, ואף פירסמה וידאו של טיסת הבכורה.

האם סנטה יוותר על האיילים בכריסמס הקרוב? | צילום: fotolia

בשל התקנות בארצות הברית שאוסרות על הטסה של יותר מרחפן אחד על ידי מטיס אחד, כמו גם האיסור על הטסת רחפן ללא קו ראייה, בחרה אמזון להשיק את Prime Air, שירות המשלוחים החדש שלה, בבריטניה. במסגרת המשלוח, שהתבצע ב-7 בדצמבר בקיימברידג׳, נשלחה יחידה של Amazon Fire TV, הסטרימר של החברה, ביחד עם שקית פופקורן אל הלקוח. תוך 13 דקות בלבד מרגע שהשלים את ההזמנה נחת בגינה שלו רחפן המשלוחים של אמזון.

בשלב הנוכחי מוגבל המשקל שנושאים הרחפנים ל-2.5 ק"ג, וגם רדיוס הפעילות של המשלוחים מוגבל למדי. הרחפנים אף יכולים לטוס רק בשעות היום, בגובה נמוך, כאשר יש רוחות חלשות וראות טובה והם צריכים לנחות במקום פתוח כמו למשל בגינה של הלקוח. הלקוח הראשון למשל גר בקרבת המרכז הלוגיסטי של אמזון בבריטניה. עם זאת, אמזון הבהירה כי בשלב הקרוב היא מתכננת לבצע עשרות משלוחים בעזרת רחפנים, ובשלב שלאחר מכן היא מתכננת להגיע כבר למאות משלוחים בשנה בעזרת רחפנים.


עם זאת, ולמרות כל ההתלהבות מהטכנולוגיה החדשה והאפשרויות שהיא מציעה, נשמעו גם לא מעט קולות סקפטיים שטוענים שמדובר בתעלול שיווקי נטו, לקראת עונת החוגים המתקרבת.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

שוטף פלוס אפס: BlueVine מגייסת 49 מיליון דולר

תיבת מייל מסודרת יותר: Knowmail הישראלית מגייסת 3.5 מיליון דולר

לא רק נטפליקס: אמזון פריים וידאו זמין מעתה בישראל


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.