Forbes Israel Logo

גירל פאוור: הנשים החזקות ביותר בספורט האמריקאי 2018

מי הן הנשים החזקות ביותר בספורט האמריקאי? בתעשייה שבמשך עשרות שנים נשלטת – על המגרש ובחדרי הישיבות – על ידי גברים, נבחרות וקבוצות של נשים עשו התקדמות עצומה ולא רק פרצו את תקרת הזכוכית, אלא ניפצו אותה לגמרי.

בראש הרשימה עומדת מישל רוברטס, מנכ"לית איגוד שחקני הכדורסל. כאשה הראשונה שהנהיגה איגוד ספורט מקצועי גדול בצפון אמריקה, רוברטס בת ה-62, בוגרת אוניברסיטת ברקלי ועורכת הדין לשעבר של סקאדן ארפס, משחקת כעת תפקיד מרכזי בייצוג האינטרסים של כ-350 שחקני NBA ויותר מ-3 מיליארד דולר של תשלומי שכר בליגה.



ויליאמס. 84 מיליון דולר ו-12 ספונסרים | צילום: shutterstock


שניה ברשימה היא ליסה פרנס קנדי, מנכ״לית יצרנית מכוניות המרוץ הבינלאומית Speedway Corporation וסגנית יו"ר NASCAR. קנדי מנהלת 13 ממסלולי המרוצים הגדולים ביותר של ארה”ב, בעודה גם משחקת תפקיד מפתח בהנהגה של תאגיד NASCAR, המגלגל מיליארדי דולרים ממרוצי מכוניות, כחברת מועצת המנהלים שלה.

השלישית הוא סרינה ויליאמס, האישה האתלטית שמרוויחה הכי הרבה בעולם. ההכנסות שלה במהלך הקריירה מסתכמות ב-84 מיליון דולר – כמעט 50 מיליון דולר יותר מכל שחקנית טניס אחרת. יש לה יותר מ-12 שותפי תמיכה, ביניהם אינטל, טמפור-פדי, אודמארס פיגוט, ביטס של דר׳ דרה, ברלי, גטורדה, ג'יי.פי מורגן, נייקי ווילסון. היא גם הצטרפה לאחרונה למועצת המנהלים של SurveyMonkey והיתה אחת מהמשקיעים הסלבריטאים שרכשו מניות בחברת Ultimate Fighting Championship בשנת 2016.

עם כל כך הרבה ענפים בתעשייה מגוונת כמו ספורט, הרשימה שלנו כוללת נשים במספר תפקידים, כולל מנהלות קבוצות (מקום 8 – ג’ני באוס – לוס אנג'לס לייקרס), ליגות (מקום 12 – פמלה אל – NBA), נבחרת המכללות (מקום 5 – ואל אקרמן – כנס "ביג איסט"), תאגידי בידור (מקום 9 – מישל וילסון מ-WWE), חברות מדיה (מקום 25 – אריקה נרדיני מבארסטול ספורט) וסטארט-אפים (מקום 19 – אנג'לה רוגירו ממעבדת החדשנות בספורט).

יש הבדל של 38 שנה בין הספורטאית הוותיקה ביותר ברשימה, בילי ג'ין קינג (74), מקום 6, לבין הצעירה ביותר, ויליאמס בת ה-36, בעוד שגילן הממוצע של הנשים ברשימה עומד על 53. באופן לא מפתיע, חברות הרשימה משכילות, ו-13 מתוכן קיבלו תארים מתקדמים ממוסדות יוקרתיים כמו הרווארד, דיוק, סטנפורד ונורת'ווסטרן.

הנשים ברשימה מייצגות מיעוט אמיתי בעסק הנשלט על ידי גברים. בעוד התקדמות מסוימת נעשתה בשני העשורים האחרונים, תקרת הזכוכית לנשים עשויה להיות נמוכה יותר בספורט מאשר בכל ענף אחר. למעשה, ביותר מ-450 מחלקות ה-NCAA בשילוב אגף אתלטיקה ומועדוני הספורט המקצועיים – פחות מ-10% נשים עומדות בראשם.

 

המספרים בתחומים אחרים בתעשיית הספורט נמוכים באותה המידה – וממילא יש לחגוג את המנהלות, הספורטאיות והמשפיעות ברשימה, על יכולתן להתגבר על כל המכשולים בדרך לעמדות כוח, תוך שהן הופכות למודל לחיקוי שכן מיליוני נשים שואפות להגיע לגבהים לא רק בספורט, אלא בכל תחומי החיים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.