חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

גם אחרי המוות: מייקל ג'קסון ישבור ב-2016 את שיא השכר השנתי למוזיקאי אי פעם

כשחברת אפל רכשה את המקצבים של ד"ר דריי עבור 3 מיליארד דולר לפני כשנתיים, העסקה דחפה את מפיק העל לסכום שיא של שכר לשנת 2014 – 620 מיליון דולר – סכום שנראה אז כאילו לא ניתן לעקוף אותו. אבל הרף הזה לא שרד זמן רב.

אמש, מייקל ג'קסון גרף 750 מיליון דולר בעסקה אחת – מכירת החצי שלו בבעלות על קטלוג הפרסום Sony / ATV לחברת סוני. יש לו עוד זמן להוסיף לסכום הזה השנה, אבל ההסכם הזה לבד מבטיח לו את השלל השנתי הגבוה ביותר שגרף מוזיקאי כלשהו בהיסטוריה.

זו עשויה להיות הפתעה עבור רבים המתבוננים מהצד, אבל מי שהכיר את ג'קסון היה גם מודע היטב לפיקחותו העסקית. הרכישה המקורית של האחוזים ב-ATV עבור 47.5 מיליון דולר, סכום שבשעתו נתפס כמופקע בעיני רבים, היא רק דוגמא אחת לכך.

"היו לו אינסטינקטים טובים… עוד, עוד, עוד; טוב יותר, טוב יותר, טוב יותר", אמרה סנדי גאלין, מי שניהלה את ג'קסון לאורך רוב שנות ה-90, בריאיון שהעניקה לספרי Michael Jackson, Inc. "הוא נהג, לדעתו, לנהל משא ומתן באותה דרך: לא משנה מה מישהו הציע, הוא רצה יותר".

ג'קסון. הנשיא של השכר | צילום: יוטיוב

על מנת להכניס את הסכום הזה – 750 מיליון דולר – לפרופורציות: הוא גדול יותר מסך הכנסותיהם של שמונת המוזיקאים המרוויחים ביותר לשנת 2015 יחד: קייטי פרי, וואן דיירקשן, גארת' ברוקס, טיילור סוויפט, ד'ה איגלס, ג'סטין טימברלייק, דידי ו-פליטווד מק. הוא גבוה ביותר מפי שניים ממשכורתה השנתית הגבוהה ביותר של אופרה וינפרי אי פעם – 315 מיליון דולר, ב-2010.

הכנסותיו של ג'קסון בשנת 2016 יעברו ככל הנראה את רף 800 מיליון הדולרים. הוא ימשיך להרוויח מנכסים שנותרו תחת שליטה של עזבונו, כולל קטלוג הפרסום הפרטי שלו, Mijac Music. כמו-כן, הוא צפוי להמשיך להרוויח מהמופע של להקת סירק-דה-סוליי בלאס וגאס – The Michael Jackson One show, ומיצירות מוזיקליות חדשות שייצאו בהמשך.

על כל פנים, יש ספק מועט מאוד בנוגע לכך שג'קסון ימשיך לגבור על כל עמיתיו ולהרוויח הרבה מעל כולם, חי או מת. "היה לו לב של ילד", אמר לי פעם מפיק המוזיקה והיוצר ברי גורדי, "אבל מוח של גאון".


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן