Forbes Israel Logo

גם אחרי קביעת היציג: בנק ישראל רכש עשרות מיליוני דולרים

בפעם השנייה בתוך חודש התערב היום בנק ישראל בשוק המט"ח, לאחר ששער הדולר צנח לסביבות 3.58 שקלים. על פי הערכות שונות, הבנק רכש יותר מ-100 מיליון דולר, מה שהביא לשיפור בשער המטבע האמריקאי, והיציג נקבע על 3.594 שקלים, עלייה של 0.05%. אולם ההתערבות הראשונית לא הספיקה, ולאחר קביעת היציג המשיך הבנק לרכוש דולרים, גם אם בכמות נמוכה יותר. בסביבות השעה 16:00 רכש הבנק כ-35-40 מיליון דולר, וב-17:30 רכש כ-25 מיליון דולר נוספים. בסך הכל רכש היום הבנק כ-170 מיליון דולר, והליך הרכישות צפוי להמשיך. לעומת הדולר, היורו נחלש מול השקל ב-0.1%, ושערו היציג נקבע על 4.696 שקלים.

בעקבות חוסר ההצלחה היחסי של הבנק לחזק את המטבע האמריקאי ביחס לשקל, עלו היום הערכות בשוק הון לפיהן בנק ישראל עשוי לבחון מחדש את מדיניות ההתערבות במסחר במט"ח.

שער הדולר צנח ב-12% ב-9 חודשים בעקבות היחלשות הדולר בעולם והיצעים כבדים במסחר במט"ח. בבנק ישראל מודאגים מאד מצניחת שער הדולר וחוששים לפגיעה קשה בייצוא, בתעסוקה ובצמיחה.

בחברת המסחר FXCM אמרו הבוקר כי "לאחר שבועות של דשדוש, הדולר-שקל שבר שוב מתחת ל-3.6. זה היה צפוי לאור מצב המקרו הסביר של כלכלת ישראל ופער הריבית של השקל למול הדולר. גם ההיחלשות של הדולר בעולם הוסיפה לחץ על הצמד".


סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל | צילום: רויטרס

"בנאום בשבוע שעבר, רמז הנגיד פישר בנאום פומבי בשבוע שעבר כי הבנק ימשיך ויתערב במסחר ואף עשוי להוריד את הריבית, אבל הרטוריקה לבדה לא עשתה רושם על המשקיעים. בחשבון סופי, למרות התהודה התקשורתית, ההתערבות הקודמת של הבנק לא חוללה מפנה במסחר בדולר-שקל והמגמה היורדת נותרה בעינה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.