Forbes Israel Logo

גם בבית הנשיא מחכים לאובמה: "המטרה היא להושיט יד לארה"ב"

אחד האירועים החשובים בעת ביקור הנשיא האמריקאי בישראל הוא פגישתו עם הנשיא שמעון פרס. על המפגש אחראית מנכ"לית בית הנשיא אפרת דובדבני, שדורגה על ידי פורבס ישראל כאחת הנשים החזקות ביותר בארץ, בדירוג חגיגי שיפורסם בגיליון החג של המגזין.

דובדבני, מנכ"לית בית הנשיא מאז מינויו של שמעון פרס ב־2007, מלווה אותו בעקביות כיועצת, כראש לשכתו וכמנכ"לית בכל אחד מהלשכות והמשרדים בהם כיהן, עד לבית הנשיא כיום.

פרס הוא מותג ודובדבני מותחת את השמיכה הממותגת עד קצה גבול היכולת. כך למשל הייתה אחראית גם על ביקורים מתוקשרים אחרים, כמו ביקורם בארץ של האפיפיור, הנשיא בוש, נשיא צרפת סרקוזי ונשיא רוסיה פוטין, ואחראית על ניהול נסיעותיו התכופות של פרס לחו"ל במסעות ההסברה והדיפלומטיה.

אפרת דובדבני | צילום: יח"צ

דובדבני, האישה הראשונה לכהן בתפקיד זה, מהנשים הבכירות ביותר בשירות הציבורי כיום, מנצחת על סדר יומו העמוס של הנשיא התשיעי. באוגוסט הקרוב יחגוג הנשיא יום הולדת 90, וברבות ימיו הוא נהנה מקונצנזוס ואהדה לא רק בישראל, אלא גם מחוצה לה, מעלה שישראל חייבת למקסם בזמנים מאתגרים בזירה הדיפלומטית הבינלאומית, במיוחד בימים של מתיחות עם המנהיגות האמריקאית.

במסגרת ההכנות לביקור אובמה, דובדבני אחראית לכל מה שנוגע לפרס – שיגור מסר ברור של ידידות אמיצה לעולם, בדגש על התמיכה הכלכלית והביטחונית האדירה של ארה"ב בישראל, בעיקר בעניין כיפת ברזל. "המטרה היא לחזק, להודות ולהושיט את היד הלאה להמשך הידידות הזאת, שהיא לא עניין של מה בכך", היא אומרת. "יש לזכור שהתמיכה הזאת נעשית כשארה"ב נמצאת במשבר כלכלי עמוק".

הראיון התקיים לרגל בחירתה של דובדבני לרשימת 50 הנשים החזקות ביותר בישראל, אשר תתפרסם בגיליון פסח של מגזין פורבס.

מחכים לאובמה | צילום: מרק ישראל סלם

שמעון פרס ואפרת דובדבני | צילום: לע"מ

בתחילת דרכך היית במשך שלוש שנים עם רבין, אבל את פרס את כבר מלווה קרוב לעשרים שנה. מה תעשי כשהנשיא יפרוש מתפקידו?

"כל עוד פרס עובד אני לגמרי איתו. אין כמו עבודה עם שמעון פרס, מתמכרים לעבודה איתו. זו העבודה הכי מרגשת, מעניינת, מאתגרת ומסעירה שיש. יחד עם זה, כמו שפרס אומר – צריך לעבוד בשביל משהו, לא מישהו. גם כשאת עובדת עם פרס, את עובדת עבור מדינת ישראל, כך שאני מקווה למצוא משהו שמגלם מטרה טובה ונעלה".

לרכישת מנוי למגזין פורבס – לחצו כאן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן