Forbes Israel Logo

גם וול סטריט ננעלה בירידות: ה-S&P 500 נחלש ב-1.2%

יומו הראשון של שבוע המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום במגמה שלילית על רקע הירידות בשווקים ברחבי העולם, בהמשך לדבריו של נגיד הבנק הפדרלי של ארה"ב, בן ברננקי, בשבוע שעבר. 

מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.9%, מדד ה-S&P 500 השיל 1.2% ומדד הנאסד"ק איבד 1.1% מערכו. בגיזרת המניות היורדות ניתן למנות בין היתר את טבע (שירדה ב-2.7%) ואת פייסבוק שנחלשה ב-2.4%.

ביום רביעי הסביר נגיד הבנק הפדרלי של ארה"ב, בן ברננקי, את השיקולים מאחורי החלטת הבנק להמשיך את תכנית ההרחבה הכמותית. לטענת ברננקי, "השיפור בשוק העבודה, יחד עם השיפור בשוק הנדל"ן הביאו לעלייה בבטחון הצרכנים, אולם התחזית לצמיחת המשק בחודשים הבאים עדיין נמוכה מהיעדים שהבנק הציב".

לטענת ברננקי הבנק ימשיך לתמוך ולתמרץ את המשק גם כאשר יהיה שיפור משמעותי בשוק העבודה ובכלכלה. להערכת הבנק הפסקת הרכישות צפויה ב-2014, אך מותנית בעמידה של הכלכלה האמריקאית ביעדי הצמיחה שהציב הבנק. בנוסף הדגיש ברננקי כי התוכנית לא תפסק באופן פתאומי אלא תצומצם בהדרגה.

צילום: רויטרס

באירופה ננעל היום המסחר בירידות חדות: בורסת לונדון איבדה 2.1% מערכה, פריז רשמה ירידה של 1.7% ובורסת פרנקפורט צנחה ב-1.2%. באסיה ננעל הבוקר המסחר בצניחה חופשית: בורסת הונג קונג צנחה ב-2.1%, שנחאי צללה ב-5.3% ובורסת טוקיו רשמה ירידה של 1.3%, כל זאת על רקע החשש מעתידה של המערכת הבנקאית בסין בעקבות החלטתו של הבנק המרכזי במדינה שלא לשנות את מדיניותו המוניטרית ולא להגביר את התמריצים למשק.

אלקוברה אשר השלימה לאחרונה הנפקה ציבורית בנאסד"ק ומתמקדת בפיתוח ומסחור של תרופת MG01CI לטיפול בהפרעת קשב וריכוז – ADHD, הודיעה היום כי משרד הפטנטים האמריקאי הודיע על כוונתו לאשר פטנט של החברה אשר כולל שחרור מושהה של Metadoxine, מוצר הדגל של החברה. פטנט זה אמור להעניק הגנה רחבה על הרכב התרופה הכולל שחרור מיידי ושחרור מושהה של Metadoxine. פטנט זה יהיה בתוקף עד ל-3 ביולי 2032. החברה צופה כי בהמשך יתקבלו אישורים דומים במדינות נוספות.  מניית החברה נחלשה היום ב-3.9%.

טבע הודיעה היום כי תשיק גרסה גנרית של ויאגרה (Sildenafil) מיד עם פקיעת הפטנט בגרמניה, בריטניה, איטליה, הולנד, שוויץ, אירלנד, אוסטריה, בלגיה ודנמרק. החברה כבר השיקה את המוצר בספרד, קנדה ובמדינות אחרות. טבע תספק את המוצר לשוק דרך ערוצי בתי המרקחת והשירותים הסיטונאים הקיימים שלה ולא תציע את המוצר ישירות לצרכנים, בהתאם לחקיקה האירופית. מניית החברה איבדה היום 1.2% מערכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.