חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

“גם עובדי הרכבת וחברות התעופה חשבו שימנעו תחרות דרך איומים”

"איגוד יבואני הרכב נוקט בגישה שחצנית של 'אני ואפסי עוד', 'כוחי ועוצם ידי' מול הציבור ונבחריו. מדובר ב-15 משפחות שהצליחו לשלוט במחזור כולל של 30 מיליארד שקל בשנה" – כך אמר היום שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, בדיון הראשון ב"חוק רישוי שירותי רכב" בוועדת הכלכלה של הכנסת.

חוק רישוי הרכב נועד להסדיר בחקיקה את הרגולציה בתחום הרכב ולהבטיח תחרות הוגנת בענף, שתוזיל את עלויות חלקי החילוף, הטיפול וקניית הרכב ותקנה לשר התחבורה סמכות לבטל רישיון של כל יבואן שינסה לפגוע בתחרות.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

השר כץ ציין כי גופים מונופוליסטים גדולים ניסו לנקוט בגישה דומה במניעת תחרות  – ונכשלו: "לא יעזור לכם, התחרות תצא לדרך. כמו שלא עזר לוועד עובדי הרכבת לפני הרפורמה, לוועד חברות התעופה בשמיים הפתוחים ולוועד עובדי הנמלים היום, לא יעזור גם לכם. גם הם חשבו שדרך איומים וכוחנות הם ימנעו את התחרות וטעו. על אפכם וחמתכם החוק הזה יעבור" אמר כץ.


צילום: מרק ישראל סלם

השר כץ אמר בישיבה כי הנתונים על ענף הרכב מראים כי יש שכבות באוכלוסיה שאינן מסוגלות לרכוש רכב. "ככל שנצליח להוזיל את מחיר כלי הרכב החדשים והמשומשים ואת הטיפול בהם, כך יוכלו יותר ויותר נזקקים להרשות לעצמם לרכוש רכב", ,טען כץ.

שר התחבורה שב ומתח ביקורת חריפה על איגוד יבואני הרכב: "מצד אחד האיגוד מודיע כי הוא תומך בחוק, ומצד שני הוא מנסה לטרפד את אותם סעיפים שנועדו לאכוף את החוק שיאפשר תחרות הוגנת לטובת כלל הציבור. אף אחד לא אוהב תחרות וכל אחד רוצה שכוחו ישמר מבלי שיצטרך לעמוד בפני אתגרים. העוסקים בענף הרכב רוצים לשמר את המצב הקיים. הם טוענים שיש תחרות בענף הרכב ואני קובע כי אין תחרות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן