Forbes Israel Logo

גנץ באושוויץ: צבא ההגנה לישראל הוא חומת המגן של הבית הלאומי

הרמטכ"ל בני גנץ יצא היום בראש משלחת לפולין שתיקח חלק במצעד החיים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה. גנץ התקבל בטקס צבאי של צבא פולין בשדה התעופה בקרקוב ובהמשך ביקר באתרי זיכרון, ביניהם בירקנאו ופודגוז'ה.

גנץ כתב בספר האורחים המוצב במחנה ההשמדה אושוויץ: "ביום קר אך בהיר, אי אפשר להבין ואי אפשר לגשר על הפער שבין השקט מסביב והזוועה שהתרחשה פה, בינות לצריפי המחנה ובתוכם. זוועה בלתי נתפסת. מדינת ישראל היא המבטח לאי הישנותה של זוועה שכזו".

"צבא ההגנה לישראל הוא חומת המגן של הבית הלאומי – מקום מבטחים לכל העם היהודי. אני גאה לעמוד בראש הצבא ובראש המשלחת המבקשת בצנעה רבה להרכין ראש לזכר הנספים, ומתוך כבוד לשורדים, לשאת באחריות ללימוד לקחי העבר ולהבטחת ביטחון העתיד", הוסיף.

בסיורים שנערכו במחנות ההשמדה אושוויץ ובירקנאו הצטרפה אל המשלחת נציגות "עדים במדים" של צה"ל, בפיקודו של תת-אלוף רוני נומה. בנוסף, הצטרפו למשלחת גם הורים שכולים, 'עד משלחת', ניצול שואה שישתף חברי המשלחת בסיפור חייו, וכן נכה צה"ל והאלוף הפראלימפי נועם גרשוני.

מחר, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יוביל גנץ את מצעד החיים בהשתתפות כעשרת אלפים משתתפים מרחבי העולם. זהו "מצעד החיים" הראשון אשר בראשו עומד הרמטכ"ל הנוכחי של צה"ל.

במסגרת ביקורו בוורשה יערוך גנץ פגישות עבודה עם שר ההגנה הפולני, תומש זימוניאק ועם מקבילו, רמטכ"ל צבא פולין, גנרל מיצ'סלב צ'ניוך. כמו כן, הרמטכ"ל יניח זר באנדרטת החייל האלמוני בוורשה, שם ייערך טקס צבאי. בהיעדרו ימלא את מקומו סגנו, האלוף גדי אייזנקוט.

האלוף הפראלימפי נועם גרשוני במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו. צילום: דובר צה"ל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.