Forbes Israel Logo

גפני: "עם כל הכבוד לשוויון בנטל, הבעיות יוכרעו בוועדת הכספים"

כשברקע המשא ומתן הקואליציוני, שעשוי להשאיר את המפלגות החרדיות מחוץ לממשלה ולצמתי קבלת ההחלטות, אישרה היום ועדת הכספים של הכנסת את מינויו של ח"כ משה גפני ליו"ר הזמני. "עם כל הכבוד לסוגיית השוויון בנטל, הבעיות האמיתיות של החברה הישראלית יוכרעו כאן בוועדת הכספים", אמר גפני.

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ זאב אלקין (ליכוד), שפתח את הישיבה הודיע שוועדת הכנסת הבוקר אישרה את ההצעה למנות את גפני, יו"ר הוועדה הקודם, לכהן גם כיו"ר זמני, והביא זאת להצבעת חברי הוועדה הזמנית שאישרו זאת פה אחד.

גפני אמר כי "בוועדת הכספים עוסקים פחות באידיאולוגיה אלא בחיי היומיום, בבעיה האמיתית: הנושא הכלכלי-חברתי". בהתייחס לטענות עמותת חדו"ש, לפיהן העביר גפני מיליארד שקל מדי שנה למטרות דת אמר גפני כי "עזרתי לציבור החרדי בדיוק כמו לכל ציבור אחר. מנעתי סגירת מפעלים, סייעתי לתעשייה הצבאית, קידמתי תכנית רב שנתית לקליטת עולי אתיופיה ועוד. אני לא אהיה יו"ר סקטוריאלי, כפי שלא הייתי עד היום".


צילום: יח"צ

במסמך שפרסמה לפני כשבוע עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון נטען כי ההעברות התקציביות למטרות דת במהלך 2010-11, מעבר לתקציב המאושר, הגיעו לכמיליארד שקל בשנה. מדובר בתוספות ושינויים בתקציב שאושרו לדברי חדו"ש במהלך השנה בוועדת הכספים, בראשות גפני, או בהעברות שבוצעו מבלי להביאן אפילו לאישור הועדה כשרק נמסרה עליהן הודעה".

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, אמר כי "במשך 35 השנים האחרונות הפכו ראשי ועדת הכספים מהמפלגות החרדיות את הוועדה למסחטת כספים מהמדרגה הראשונה. מדובר בסכומים אגדיים שמועברים ללא כל פיקוח ציבורי אמיתי. ממשלות ישראל לדורותיהן לא רק נתנו לחתול לשמור על שמנת התקציב, אלא גם פיטמו אותו בעוד ועוד העברות. הן מכרו ליהדות התורה את עתיד המדינה בנזיד שקט קואליציוני".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.