Forbes Israel Logo

גרמניה מודה לראשונה: "יוון תזדקק לחבילת חילוץ נוספת"

יוון בדרך לחבילת חילוץ נוספת: בהתבטאות פומבית ראשונה מצד בכיר גרמני, הודה היום שר האוצר וולפגנג שויבלה כי יוון עלולה להזדקק לחבילת חילוץ שלישית, בנוסף לשתיים שכבר קיבלה. במקביל, ציין מקור באתונה כי הסכומים שיעלו לדיון במסגרת העסקה החדשה נמוכים בהרבה מאלה שניתנו בחבילות החילוץ הקודמות.

"תהיה חבילת חילוץ נוספת ביוון", אמר שויבלה באירוע בו השתתף בצפון גרמניה. מדובר בהתבטאות נדירה בנושא צעד שיכול להיות מאוד לא פופולרי בגרמניה, חמישה שבועות בלבד לפני הבחירות במדינה.

בכיר במשרד האוצר היווני אישר לרויטרס כי חבילת חילוץ חדשה נמצאת על הפרק, והוסיף כי היא תתמקד בסגירת גירעון מימוני צפוי בשנים 2014-2016. "יוון והמלווים בוחנים מספר דרכים לכסות על פערי מימון שהמדינה עלולה להתמודד עמם בשנים הקרובות", אמר הבכיר. האמצעים שנבחנים כוללים לדבריו שימוש בכסף שנשאר מחבילת החילוץ של הבנקים ומהלוואות קודמות שהוענקו.

הבנק האירופי המרכזי אישר כי חבר הדירקטוריון יורג אסמוסן יבקר מחר ביוון כדי לדון בהתקדמות הרפורמות הדרושות להבטחת המשך הזרמת הסיוע.

דבריו של שויבלה נחשבים לנחרצים יותר מכל התבטאות עד כה מצד הקנצלרית אנגלה מרקל. מרקל צפויה, על פי כל התחזיות, לזכות בכהונה שלישית בבחירות שייערכו ב-22 בספטמבר, והיא נוקטת בגישה זהירה יותר בנוגע ליוון, בניסיון להימנע מהכעסת המצביעים, אשר חוששים שייאלצו לכסות את חובותיה של אתונה.

שויבלה העלה בעבר אפשרות לכך שהמלווים הבינלאומיים יצטרכו לשקול תוכנית סיוע חדשה ליוון אחרי שזו הקיימת תסתיים בסוף 2014, אך עד התבטאותו היום הוא לא הודה כי מדובר במהלך בלתי נמנע. הוא הוסיף כי לא תותר "תספורת" נוספת בחובה של אתונה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.