חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

דברי ברננקי משכו את וול סטריט לעליות: הדאו ג'ונס וה-S&P 500 בשיא של כל הזמנים

יום המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בעליות שערים על רקע פרסום תביעות האבטלה הראשונות, שעלו השבוע מעל לציפיות האנליסטים, כמו גם פרסום פרוטוקולי הריבית אתמול, שהעידו על מחלוקת קשה בבנק בנוגע לשאלת ההרחבה הכמותית. על פי ההערכות, הנתונים השליליים המעידים על המשך ההאטה במשק האמריקאי יביאו את הבנק הפדרלי לדחיית צמצום ההרחבה הכמותית. אתמול אמר ברננקי כי לא ימהר להעלות את הריבית בשוק האמריקאי, למרות השיפור היחסי במצב הכלכלה.

מדד הדאו ג'ונס זינק ב-1.1% והגיע לשיא היסטורי, ה-S&P 500 רשם גם הוא עלייה של 1.3% וננעל ברמת שיא  והנאסד"ק טיפס ב-1.6%.

מניית אלווריון הישראלית קרסה ב-57% על רקע בקשתו של בנק סיליקון ואלי (SVB) לכינוס נכסי החברה וחברת ווייביון אשר מניותיה מוחזקות בידי אלווריון, בשל טענה לחוב בסך למעלה מ-3.2 מיליון דולר.בבנק הוסיפו וטענו בבקשה שהוגשה לבית המשפט כי החברה הנה חדלת פרעון ואינה מסוגלת להחזיר את חובותיה, ולכן הוגשה הבקשה לכינוס נכסיה.

תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב עלו השבוע ב-16,000 ל-360,000. האנליסטים חזו עלייה מתונה יותר ל-340 תביעות בלבד. "זה נתון מדאיג מעט", אמר היום האנליסט הבכיר של בית ההשקעות אמרפרייז במישיגן ראסל פרייס. 

צילום: רויטרס

במשרד התעסוקה האמריקאי מדגישים כי נתוני התעסוקה של חודש יולי עשויים להשתנות משום שמדובר בתקופה בה מפעלים רבים בארה"ב נסגרים לרגל התארגנות מחדש. מועד הסגירה הנ"ל משתנה משנה לשנה ולכן לא ניתן להתכונן לכך מראש. 

בנוסף אומרים האנליסטים כי למרות העלייה בתביעות האבטלה, "שוק העבודה האמריקאי נמצא במצב טוב יחסית". לדברי האנליסט של מריל לינץ' בניו יורק ג'ושוע דמרלין, שיעור פיטורים שנרשם החודש אינו גדול מהממוצע השנתי שנמדד עד כה.מחלוקת בבנק הפדרלי בנוגע לסיום ההרחבה הכמותית: פרוטוקולי הריבית של הוועדה המוניטרית בבנק, אשר פורסמו הערב בארה"ב, חשפו כי מחצית מבכירי הבנק ביקשו לסיים את תוכני ההמרצה לשווקים כבר ב-2013, בעוד שהאחרים ביקשו לראות נתונים נוספים והוכחה להתאוששות שוק התעסוקה בטרם יכריזו על סיום התכנית.

על פי הפרוטוקולים, מחצית החברית הבכירים ביקשו להפחית בתוכנית הרכישה של 85 מיליארד דולר מדי חודש בה נוקט הבנק הפדרלי, עד להפסקה מוחלטת בסוף השנה. חברים אלה טענו כי "הירידה המצטברת בשיעור האבטלה מאז ספטמבר והעלייה המתמשכת במשכורות הפרטיות הגדילה את הביטחון בכך ששוק העבודה השתפר". אחרים דרשו להפסיק את התוכנית באופן מיידי. בעקבות פרסום הפרוטוקולים עלו תחילה המדדים במובילים בוול סטריט אולם ננעלו בסופו של דבר במגמה מעורבת.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן