Forbes Israel Logo

דובר בנק ישראל: "לא הופתעתי מהפרישה; פישר סיים את עבודתו"

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר יכנס היום מסיבת עיתונאים בה יסביר את הסיבות לפרישתו. ביום שאחרי הודעתו הדרמטית של פישר ממשיכים מקורביו לסכם את העבודה עימו. דובר בנק ישראל הכלכלן יוסי סעדון מספר כי "פישר הוא יותר מבוס". סעדון מסביר כי במהלך השנים בהם עבדו יחד נוצר ביניהם גם קשר אישי. "הוא כל הזמן מתעניין בכנות מלאה בי ובמשפחתי".

לדברי סעדון הודעת הפרישה של פישר לא הפתיעה אותו. "הוא סיים את עבודתו העיקרית לפני שנה וחצי". סעדון מדגיש כי הסיבה לפרישתו של הנגיד איננה חילוקי דעות עם ראש הממשלה. 

סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל | צילום: רויטרס

עוד אמר סעדון כי אחד הדברים שהרשימו אותו בעבודתו עם פישר הייתה התמודדותו עם המשבר. "היה מדהים לראות איך הוא מציג את הדברים בפועל. גם אם לא הסכמתי עם החלטותיו, האופן בו הוא נימק אותן ויישם אותן שכנעו אותי בסופו של דבר. אני כלכלן במקצועי ואת השכלתי העיקרית בתחום למדתי ממנו". 

אתמול הודיע פישר לראש הממשלה על כוונתו לסיים את כהונתו ב-30 ביוני, בתום למעלה מ-8 שנות כהונה כנגיד. המשמעות היא שפישר יעזוב את תפקידו שנתיים לפני מועד סיום כהונתו המקורי. 

במהלך החודשים הקרובים, עד פרישתו, ימשיך פישר לעסוק באופן מלא בכל הנושאים שעל סדר יומו של הבנק, דבר שיאפשר לממשלה לנהל תהליך מסודר ומעמיק לבחירת הנגיד הבא.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן