Forbes Israel Logo

דופק בדלת: הבן של מאיר שטרית מנגן בדרך אל האקזיט

בדירוג הפוליטיקאים העשירים לשנת 2012 התברג ח"כ מאיר שטרית במקום הרביעי והמכובד. בשנת 2013, ירד אל המקום השישי, בעיקר בגלל שחקנים חדשים כמו אראל מרגלית ויאיר שמיר שהגיעו מתחום ההייטק. לעומת אביו, נראה שדור ההמשך במשפחת שטרית, דוד, דווקא מצליח לטפס למעלה, ועושה בימים אלו צעדים ראשונים בעולם העסקים. 

לפני מספר שנים עוד התעניין שטרית ג'וניור במוזיקה, ניגן שנים רבות על פסנתר, ואף נסע לבית הספר היוקרתי "ניו־סקול" בניו יורק כדי לפתח קריירה מוזיקלית. "באמצע התואר אמרו לנו שאנחנו צריכים לבחור קורסי בחירה ולקחתי משהו על ביזנס", הוא מספר. "הקורס עצמו היה מאוד לייט, אבל עדיין שאב אותי פנימה. מהר מאוד לקחתי עוד קורסים של יזמות ועסקים וסיימתי את התואר עם שילוב מוזר מאוד של יזמות חברתית ומוזיקה. אבל אני עדיין מופיע פעם בשבוע ומנסה לקום בבוקר מוקדם כדי לגנוב כמה רגעים עם הפסנתר".

לדירוג המלא – הפוליטיקאים העשירים בישראל

מחפשים דרכים להרוויח 

בניו יורק עבד שטרית, 28, על פרויקט להפחתת זיהום הפלסטיק ("בעולם הנושא הסביבתי לוהט ופה אנחנו עדיין מאחורה"), אבל בסוף החליט לחזור לישראל ומצא כר פורה לשאיפות היזמיות שלו בסטארט־אפ "נוק־נוק" (Nok-Nok), אפליקציה בפיתוח ישראלי שהושקה רשמית לפני חודשיים. "נוק־נוק" מאפשרת להתקשר לכל טלפון בעולם בחינם, או לחלופין לקבל שיחות בחינם מכל מקום בעולם, בלי צורך בהתקנת האפליקציה בצד השני.

"הרעיון של 'נוק־נוק' דומה לווייבר או סקייפ, אבל חכם יותר", מסביר שטרית. "בעוד שהן מצריכות שלשני הצדדים יהיו האפליקציה ואינטרנט זמין, הצעד הכי משמעותי שלנו הוא שאנחנו מאפשרים שרק לצד אחד יהיה אפליקציה ואינטרנט, ולמשתמש אין שום תלות בצד השני".


צילום מתוך אתר החברה

"העובדה הזו מאפשרת לנו לשפר את איכות השיחה, מכיוון שצד אחד יושב על שיחה רגילה לכל דבר", הוא מוסיף ומסביר שהצד שאינו מחובר לאפליקציה אפילו לא יודע שהוא מקיים שיחה עם משתמש 'נוק־נוק'. "זה יתרון אדיר כי אף אחד לא חייב לדעת איפה אתה בעולם או איך אתה מתקשר".

איך זה מתאפשר מבחינה טכנולוגית?

"זה ממש מטורף. אני לא ממש רוצה להיכנס לזה, אבל יש לנו שרת שלנו שמאפשר זאת".
ואיך אתם מתכוונים להרוויח מאפליקציה חינמית?

"הרעיון הוא שבשביל להוציא שיחה המשתמש צריך לצבור 'נוקים' ואותם צוברים על ידי הפצת האפליקציה או על ידי קבלת שיחות נכנסות. אנחנו עדיין בוחנים כל מיני דרכים להגיע לרווח, אבל אנחנו מאמינים שאם יש מוצר טוב ורעיון טוב, שעונה על צורך אמיתי, הרווחיות תגיע".

שטרית חזר מניו יורק בינואר האחרון ונחת ישר בזמן לקמפיין הבחירות של אביו. "נכנסתי לתוך זה ועזרתי לאבא", הוא מספר. "נחשפתי לפוליטיקה ולקמפיינים ולא כל כך אהבתי את העולם הזה. פרט לעובדה שזה מקצוע כפוי טובה ממדרגה ראשונה. מאז שאני זוכר את עצמי, אבא מקדיש את עצמו למען הדבר הזה וזו הקרבה אישית ומשפחתית עצומה. לא יודע אם אני רוצה שגם הילדים שלי, כשיהיו, יסתובבו עם מאבטחים. החלטתי לקחת את החיים שלי לכיוון אחר, אבל אף פעם אי אפשר לדעת".

ההורים היו חלק מהמשקיעים באפליקציה?

"אני השקעתי לא מעט. אתה יכול להבין מזה מה שאתה רוצה".

אז יכול להיות שההון החדש של משפחת שטרית יגיע מכיוון ההייטק?

"אני מנגן כל הדרך אל האקזיט".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.