Forbes Israel Logo

דור החלוצים: 10 המיזמים שפרצו את הדרך לטרנד החם והמסקרן ביותר בעולם – הכלכלה השיתופית

אם אתם מחוברים לאינטרנט ואוהבים לעקוב אחר ההשפעות האדירות של עידן הרשת על חיי היום יום של כולנו, אתם ודאי מודעים לאחד הטרנדים הגדולים של השנים האחרונות: הכלכלה השיתופית. אך בניגוד לטרנד חולף, נראה כי הכלכלה השיתופית כאן כדי להישאר: מדי חודש אנו שומעים על מיזם מהפכני חדש אשר מתבסס גם הוא על עקרונותיה של הכלכלה השיתופית – ועוקף את יסודותיה של הכלכלה המסורתית יותר.

השימוש במונח "עוקף" נבחר בקפידה, שכן גורמים שונים מרבים להתייחס לטרנד הנוכחי כסכנה ממשית וכפגיעה בכלכלה המערבית המסורתית. העקרונות של הכלכלה השיתופית ברורים: לכולנו יש מלאי רחב של מוצרים, אשר אנו לא משתמשים בהם אלא ברגעים נתונים בלבד. לכן, במקום לרכוש מוצר כלשהו לצורך שימוש נקודתי בלבד, מדוע שלא אשכיר אותו לפרק זמן מוגדר מאדם אחר. כך נוצר מצב בו (כמעט) כולם מנצחים: השוכר נהנה ממחיר זול במיוחד, ואילו המשכיר נהנה מכסף אשר לא היה יכול לקבל בשום דרךאחרת. המפסידות היחידות הן החברות המסחריות למכירה ולהשכרת המוצרים, אשר מאבדות רבים מלקחותיהן אשר מעדיפים את ה"כלכלה החדשה" והחברתית יותר.

מה ניתן להשכיר כיום? למעשה, כמעט הכל. תיירים רבים המירו את התשלום לבתי המלון בתשלום נמוך בהרבה לבעלי דירות, וכיום ניתן לשכור באופן פרטי החל מחדר בדירת שותפים ועד אחוזה שלמה. גולשים משכירים את רכביהם כשהם אינם משתמשים בהם או מציעים שירותי הסעה תמורתה השתתפות בדלק. פלטפורמות אחרות מציעות שיתוף בגדים, ארוחות – ואף שמירה על חיות המחמד. 

צילום: shutterstock

אז מיהם המיזמים אשר פרצו את הדרך? בעזרת איזו פלטפורמה תוכלו להשכיר זוג אופניים מהשכן, ואיזה אתר יסייע לכם להשיג בייביסיטר לכלב כשתיסעו לחופשה? אלו הם 10 המיזמים החלוציים אשר הניחו את היסודות לעלייתו של אחד הטרנדים המשפיעים והמסקרנים ביותר בעולם כיום.

 

כל הצילומים: צילומי מסך

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן