Forbes Israel Logo

“דחיית המתקפה בסוריה רק מגבירה את הלחץ על השקל”

הזיקה הגיאו-פוליטית של ישראל והעובדה כי שמה משתרבב לנאומים הפומביים של אובמה וקרי, מעוררות חשש בקרב המשקיעים הזרים מתרחיש של היגררות ישראלית לתוך המערכה.

הדולר מתחזק הבוקר ב-0.2% ונסחר סביב 3.64 שקלים. גם היורו מתחזק הבוקר, ב-0.3%, ושערו הסחיר עומד כעת על 4.79 שקלים. "דחיית המתקפה רק הגבירה את הפגיעה בשקל, מאחר שאי-הוודאות צפויה להימשך עוד זמן לא מועט", אומרים במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "פריצה מעל 3.66 שקלים עשויה לפתוח פתח למהלך עלייה משמעותי".

"בזירת המט"ח, למרות חולשתו של הדולר בשבוע האחרון בעולם, הדולר-שקל ממשיך לדחוף מעלה ואף מאיים לבצע פריצה משמעותית כלפי מעלה. היחלשותו של השקל למול הדולר, בשעה שמטבעות אחרים בעולם דווקא מתחזקים מול השטר הירוק, ממחישה שוב ההשפעה השלילית של המצב בסוריה על המטבע הישראלי", מסבירים ב-FXCM. "אפקט דומה בא לידי ביטוי גם בלירה הטורקית, שצנחה בשבוע שעבר לשפל היסטורי חדש".

ב-FXCM הוסיפו כי "מבחינה טכנית, הדולר-שקל בוחן קו מגמה חשוב המחבר את השיאים המשמעותיים מאז הפסגה של 2012 ב-4.09 שקלים. פריצה מעל הקו הזה המצוי באזור 3.66 שקלים עשויה לשנות את המגמה בטווח הקרוב ולפתוח פתח למהלך עלייה משמעותי. נעילה יומית מעל רמה זו עשויה להקנות מומנטום נוסף לדולר-שקל ואף לאותת על שינוי מגמה בטווח הקרוב, לטובת הדולר. היעד הראשוני במקרה כזה יהיה השיא של יולי ב-3.677 שקלים".

צילום: רויטרס

"המתיחות בין ארצות הברית ורוסיה וההסתבכות הפוליטית של אובמה מעצימות את החשש בשוק. הנפט עשוי לזנק השבוע לשיא חדש"

שבוע מסחר חדש נפתח היום והתנודתיות בשוק העולמי מאיימת להתפרץ, כשסוריה שוב בראש הכותרות וישיבת המדיניות הגורלית של הבנק הפדרלי כבר מעבר לפינה. "ההתפתחויות בסוף השבוע בוועידת ה-G20 ברוסיה רק מלבות את החששות בשוק", סבורים ב-FXCM. "המתיחות הגלויה בין ארצות הברית לרוסיה, הקשיים של ברק אובמה להשיג תמיכה למתקפה הן בזירה הדיפלומטית הבינלאומית והן בזירה הפוליטית והציבורית בארצות הברית, וסימני השאלה לגבי עצם המתקפה ומועדה, כל אלה מגבירים את אי הוודאות בשווקים ויכבידו על המסחר במניות השבוע. מנגד, אנו צפויים לראות ביקוש גבוה לנכסים הבטוחים יותר כגון הדולר והין, האג"ח והזהב".

ב-FXCM טוענים כי הנכס הרגיש ביותר למתיחות הגיאו-פוליטית במזרח התיכון הוא הנפט: "כבר ביום שישי ראינו זינוק במחיר הנפט אל מעל הרף הקריטי של 110 דולר לחבית, ובהחלט ייתכן כי נראה השבוע את הנפט מטפס מעל השיא שנקבע בתחילת השבוע שעבר ב-112 דולר לחבית".

מלבד הנושא הסורי, בשווקים סופרים לאחור לקראת ישיבת הריבית הדרמטית של הבנק
הפדרלי בשבוע הבא ביום רביעי: "למרות דוח התעסוקה המאכזב שפורסם בשישי, ההערכה
הרווחת היא שהבנק הפדרלי קיבל החלטה להתחיל כבר החודש בצמצום היקף רכישות
האג"ח, וכעת ממתינים בשווקים לראות מה יהיה שיעור הצמצום. הבנק ככל הנראה יעדיף
לבצע צמצום מתון בשיעור של 10-15 מיליארד דולר בהיקף הרכישות החודשי, העומד כעת
על 85 מיליארד דולר", מעריכים בחברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.