חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

דיווח בטלוויזיה הטורקית: צעיר בן 22 נורה למוות בדרום המדינה

טורקיה ממשיכה לבעור גם הבוקר. צעיר בן 22 מת היום בבית החולים באנקרה לאחר שנורה במהלך ההפגנות האנטי ממשלתיות בדרום טורקיה, כך דיווחה רשת הטלוויזיה הטורקית NTV.

"עבדאללה קומרט נפצע באורח קשה לאחר שנורה על ידי אדם בלתי מזוהה", נמסר בהצהרת משרד המושל המקומי במחוז הטאי בטורקיה. לדברי חסן אקגול השייך לאופוזיציה, קומרט היה חבר במטה הצעירים של מפלגת רפובליקת האזרחים (CHP). בעקבות האירוע, פתחה המשטרה בחקירה כדי לבדוק את הנסיבות.

לאחר המקרה הנוכחי, עלה מספר ההרוגים במהומות לשניים לפחות, באחת ההפגנות הסוערות שידעה טורקיה כנגד מפלגת השלטון (AKP). אמש דיווחו כלי התקשורת בטורקיה על מקרה המוות הרשמי הראשון שנרשם בעימותים: פעיל אופוזיציה טורקי נהרג במהלך המהומות בפארק גזי באיסטנבול, לאחר שנדרס על ידי מכונית.

כוחות משטרה במוקד ההפגנות. צילום: רויטרס

על פי הודעה שהפיץ איגוד הרופאים הטורקי, הרכב שדרס למוות את מחמט אייוליטאס בן ה-20 פרץ לתוך קהל המפגינים בכיכר טקסים. בהודעתו, אף האשים איגוד הרופאים את הממשל הטורקי באג'נדה פרובוקטיבית ובכך שאינו מייצג את רוב הציבור במדינה.

אתמול נמשכו אירועי המחאה בערים הגדולות במדינה. למרות הביקורת הפנימית והבינלאומית על הדיכוי החריף של ההפגנות, גם אמש ירו שוטרים גז מדמיע על המפגינים בכיכר טקסים, שנאספו סמוך למשרדו של ראש הממשלה ארדואן.

לצד דיווחי כלי התקשורת המקומיים והבינלאומיים, דיווחו גם בלוגרים ומשתמשי טוויטר טורקים על ירי הגז לעברם. "עצוב ומפחיד לראות הורים וילדים מבוהלים נמלטים", כתב שליח רשת סי-אן-אן.

מפגינות בטורקיה. צילום: רויטרס

גם באנקרה ירו אנשי המשטרה גז מדמיע והשתמשו בתותחי מים נגד המפגינים, שרובם נאספו בשכונת קיזילאי בעיר. כתב אתר ה"גארדיאן" הבריטי דיווח כי מספר קבוצות, ככל הנראה המשתייכות למפלגת השלטון, תקפו את המפגינים באלות. "מאות אנשים נפצעו, אדם אחד איבד את עיניו מולי", סיפר הכתב. הוא הוסיף וסיפר כי כוחות המשטרה כיוונו משגרי גז לעבר אנשים ואף אל תוך מבנים.

המחאה הנוכחית התעוררה בעקבות כוונות הממשל להרוס את כיכר טקסים שבמרכז איסטנבול, המהווה מעין מקבילה טורקית לכיכר תחריר המצרית המפורסמת, וכן את פארק גזי המקיף אותה. בהמשך, ניצלו המפגינים את המומנטום כדי להפגין נגד ראש הממשלה רג'יפ טאיפ ארדואן והתנועה שבראשה הוא עומד.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן